اینترنت در آینده خیلی نزدیک وصل می‌شود

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

از روز شنبه (۲۵ آبان) اینترنت در برخی مناطق با اختلالاتی مواجه شد تا اینکه روز بعد دسترسی تمامی کاربران به اینترنت بین‌الملل قطع شد. در روزهای گذشته تنها دسترسی‌ به سایت‌ها و سرویس‌های داخلی باز بود و سرویس‌هایی نظیر جیمیل،‌ موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی از دسترس خارج شدند.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که قطع دسترسی به اینترنت به تشخیص کدام نهاد بوده، اظهار داشت:

در شورای امنیت کشور تصمیمات مشخصی برای امنیت کشور اتخاذ شده و در جایی هم مجبور شدند تصمیم قطع دسترسی به اینترنت را بگیرند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره زمان وصل شدن اینترنت هم گفت که اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.

علی ربیعی،‌ سخنگوی دولت، هم با بیان اینکه نگرانی مردم را از قطعی اینترنت درک می‌کنیم، گفت که در صورت برقرای آرامش در استان‌ها، اینترنت وصل می شود. علی ربیعی در جمع خبرنگاران درباره قطعی اینترنت و زمان وصل شدن آن گفت:

تلاش کردیم مسائل مربوط به مشاغل اینترنتی و بانک ها را حل کنیم. البته برخی از کارهای دانشجویی و مشاغل دیگر که به نوعی با اینترنت در ارتباط هستند، هنوز مشکلاتی دارند و هنوز حل نشده است و این موضوع برای ما قابل درک است.

جمعی از نمایندگان مجلس هم به وزیر کشور بابت قطعی اینترنت تذکر دادند. یکی از نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس در این باره اضافه کرد که ظاهرا قطعی اینترنت با دستور وزیر کشور انجام شده است.

خیلی دور،‌ خیلی نزدیک

این روزها فضای سوت و کور اینستاگرام و گروه‌های تلگرامی از هرگونه محتوای فارسی خالی شده و پرنده‌ای در این شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها پر نمی‌زند. این وضعیت مورد توجه سایت‌های خارجی هم قرار گرفته و نت‌بلاکس با تهیه گزارشی در این باره به نکات جالبی از وضعیت اینترنت ایران پس از تغییر نرخ بنزین پرداخته است.

اینترنت در آینده خیلی نزدیک وصل می‌شود
وضعیت شبکه اینترنت ایران پس از قطعی سراسری

اختلالات اینترنت در ابتدا پس از اعلام تغییر نرخ بنزین آغاز و شنبه شب با قطعی سراسری ادامه یافت. تاثیر قطعی اینترنت را در روزهای گذشته بر روی کاربران و کسب‌وکارها به هیچ وجه نمی‌توان نادیده گرفت. فریلنسر‌ها، کسب‌وکارهای داخلی و کاربران ایرانی همگی از جمله‌ گروه‌های تحت تاثیر این اتفاق هستند و شبکه ملی اطلاعات که وزیر ارتباطات در صحبت‌هایش به آن اشاره می‌کند هم گرهی از مشکلات این عده شاید باز نکند.

از طرفی زیرساخت‌های فعلی و سرویس‌های جایگزینی که در وضعیت حاضر از آن‌ها یاد می‌شود، پاسخگوی نیازهای گسترده کاربران نیست. کیفیت پایین پیامرسان‌ها و موتورهای جستجو که شما را به هر چیزی جز آنچه دنبالش هستید می‌رسانند هم جایی برای صحبت باقی نگذاشته است.

مشکلات وسیعی که کاربران حوزه ارزهای دیجیتال مانند تریدرها و ماینرها هم این روزها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، دیگر نه تعرفه برق و نگاه بیگانه مسئولین به آن‌ها، بلکه فراهم نبودن بستری است که برای این طیف از کاربران حیاتی به حساب می‌آید.

مشکلات و ضربه‌ای که تمامی گروه‌های یاد شده در روزهای گذشته از بابت قطعی اینترنت دریافت کرده‌اند، در قالب هیچ مطلب و گزارشی نمی‌گنجد. خیلی نزدیک می‌تواند چند روز آینده،‌ چند هفته بعد و یا هر زمان دیگری باشد اما این آرزوهای از دست رفته‌ی کسب‌وکارهای داخلی است که هم‌اکنون خیلی دور می‌نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • خیلی راحت بگم حدود 3 میلیون ضرر کردم تو سایت بایننس به خاطر قطعی اینترنت. حالا خوبه استاپ لیمیت گذاشته بودم