اوپک‌پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت

اوپک‌پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا، بیژن زنگنه امشب (پنجشنبه، 13 آذرماه) پس از برگزاری دوازدهمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس در جمع خبرنگاران گفت: کاهش تولیدی که تا پایان سال جاری میلادی داریم 7 میلیون و 700 هزار بشکه است که این میزان کاهش تولید برای ماه ژانویه به 7 میلیون و 200 هزار بشکه تغییر یافت و میزان کاهش تولید در ماه‌های بعد نیز در جلسات بعدی وزارتی اوپک‌پلاس مشخص خواهد شد.

وزیر نفت گفت: اگر طی ماه‌های آینده نیز برای تغییر سطح کاهش تولید تصمیمی گرفته شود، به هر حال این مقدار بیش از 500 هزار بشکه نخواهد بود.

زنگنه با بیان اینکه تصمیم‌گیری نهایی در ماه‌های آینده و طی جلسات آتی اتخاذ می‌شود، ادامه داد: هر تصمیمی در این زمینه تابع عرضه و تقاضای بازار خواهد بود و به نظر می‌رسد این تصمیم که با جلب نظر اعضا گرفته شد، تصمیم عاقلانه‌ای است.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت‌ها جلسات ماهیانه می‌تواند به حفظ ثبات در بازار و تحقق هدف اوپک و غیراوپک برای رسیدن به قیمتی منصفانه در بازار کمک کند.

زنگنه درباره تاثیرگذاری این تصمیم بر روی قیمت بازار نیز گفت: بعید می‌دانم تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر بازار داشته باشد چراکه 500 هزار بشکه رقم زیادی نیست؛ ضمن اینکه تصمیم فعلی برای یک ماه گرفته شده و برای ماه‌های بعدی در جلسات آتی تصمیم‌گیری می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.