اولویت دولت جدید آمریکا سرکوب صنعت رمزارزهاست!

اولویت دولت جدید آمریکا سرکوب صنعت رمزارزهاست!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

شایعه یا واقعیت؟

در رسانه‌های اجتماعی بزرگ و انجمن‌های فعال حوزه‌ی رمزارز شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد دولت ایالات متحده شدیداً به دنبال سرکوب صنعت رمزارزها و فعالیت‌های مرتبط با آن‌هاست. به عنوان مثال، یک حساب توییتری با نام مستعار اف.اکس‌هج(Fxhedge) روز 17ام آوریل با انتشار یک پست جدید به این مسئله پرداخته است.

در این پست توضیح داده شده که «خزانه‌داری ایالات متحده چندین موسسه‌ی مالی را به اتهام پولشویی به واسطه‌ی دارایی‌های رمزارزی متهم اعلام کرده است». این درحالیست که پست مذکور از زمان انتشار تا به امروز بالغ بر 5 هزار مرتبه بازنشر شده و هیچکس قادر نیست به آن پاسخ مناسبی دهد. در رابطه با «منابع» ذکر شده در این پست توییتری هم هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است، درحالیکه از طرف دیگر منابع اطلاعاتی بسیار زیادی هم از این خبر حمایت نکرده‌اند.

تا به این لحظه هیچ تاییدیه‌ی رسمی از طرف مقامات آمریکایی در رابطه با این خبر منتشر نشده است، اما این شایعات به طرز عجیبی در فضای مجازی به ویژه در توییتر و پلت‌فرم رددیت در حال گسترش هستند. با تمام این تفاسیر، تعداد زیادی از طرفداران صنعت رمزارز شایعات مربوط به سرکوب صنعت رمزارز توسط خزانه‌داری ایالات متحده را حاصل FUD(ترس، عدم قطعیت و تردید) سرمایه‌گذاران و کاربران تازه‌وارد به این بازار رو به رشد می‌دانند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی OFAC دولت آمریکا خزانه‌داری
یکی از پست‌هایی که به گسترش این شایعات کمک کرده‌اند

دلیل دیگری وجود دارد؟

در همین حین، برخی براین باوراند که این شایعات به دلیل تحریم‌های اخیر دولت آمریکا علیه روسیه و برخی سازمان‌های بین‌المللی منتشر شده است.

خزانه‌داری ایالات متحده بعد از ظهر روز پنج‌شنبه با انتشار یک بیانیه‌ی مطبوعاتی توضیح داد که سازمان و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی(OFAC)، شانزده نهاد روسیه و 16 فرد مرتبط با آن‌ها را تحریم کرده است. در این بیانیه‌ی مطبوعاتی توضیح داده شده که این گروه‌ها و افراد تحت رهبری مقامات روسیه سعی در دخالت در انتخابات 2020 ایالات متحده داشته‌اند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی OFAC دولت آمریکا خزانه‌داری

علاوه بر این در بیانیه‌ی OFAC گفته شده که دارایی‌های رمزارزی به عنوان ارز مورد استفاده از فعالیت‌های گرو‌های روسی مورد استفاده قرار گرفته است.

رمزارزها یک نگرانی خاص هستند

با وجود رشد چشم‌گیر جامعه‌ی رمزارزها طی چند ماه گذشته و ثبت رکورد‌های تازه توسط بیت کوین، برخی کاربران و تحلیلگران اقتصادی بر این باوراند که دولت ایالات متحده به زودی در راستای جلوگیری از رشد هرچه بیشتر صنعت رمزارزها به سمت آن هجوم خواهد آورد.

ری دالیو(Ray Dalio)، مدیر یک صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ و از ثروتمندان نامدار آمریکا اخیراً اعلام نموده که احتمال حمله‌ی دولت آمریکا به صنعت رمزارز بسیار زیاد است زیرا این کار را قبلاً در سال 1933 و غیرقانونی اعلام کردن نگهداری طلا انجام داده‌اند.

این درحالیست که جانت یلن(Janet Yellen) رئیس وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز سه‌شنبه در بخش‌هایی از سخنرانی خود به مسئله‌ی گسترش و تصویب دارایی‌های رمزارزی پرداخت و اعلام کرد که در رابطه با این موضوع «نگران» است.

صحبت‌های جانت یلن

خانم یلن در رابطه با صنعت رمزارزها اعلام داشت که «رمزارزها یک نگرانی منحصر به فرد هستند. من فکر می‌کنم که بسیار از رمزارزها، حداقل به معنای واقعی کلمه عمدتاً برای تامین مالی فعالیت‌های غیرقانونی مورد استفاده قرار گرفته‌اند». جانت یلن پیش از این نیز در تاریخ 13ام آوریل 2021 نیز اعلام کرد «دولت ایالات متحده باید روش‌های محدودسازی دارایی‌های رمزارزی را مورد بررسی قرار دهد، روش‌هایی که به واسطه‌ی آن‌ها از مسدودسازی کانال‌های پولشویی اطمینان حاصل می‌شود».

علاوه بر بیانیه‌ی مطبوعاتی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده که در رابطه با مداخله‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به ویژه روسیه و حمله‌ی سایبری آن‌ها توضیح داده شده است، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی نیز لیستی از آدرس‌های رمزارزی را منتشر کرده است که به عقیده‌ی آن‌ها تحت مدیریت عاملان اصلی این حملات می‌باشد.

یک رویکرد تکراری

البته اینکه نهادهای دولتی، صاحب‌نظران و رسانه‌های جریان اصلی بی‌وقفه به دنبال سرکوب و توصیف رمزارزها به عنوان ابزار تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی باشند، اصلاً چیز جدیدی نیست. علی‌رغم گزارشات متعددی که نشان می‌دهد فناوری بلاک‌چین از نظر مجرمان به هیچ عنوان جذاب و کاربردی نیست، به سادگی می‌توان گفت که سطح پولشویی با دلار غیرقابل ردیابی آمریکا بسیار آسان‌تر می‌باشد.

نظر شما در رابطه با رویکرد دولت ایالات متحده در قبال صنعت رمزارزها و گسترش روز افزون این صنعت چیست؟ چه عواملی باعث شده تا دولت آمریکا نسبت به دارایی‌های رمزارزی موضع‌گیری منفی داشته باشد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • پولشویی کدومه؟! از ضعیف شدن تحریم هاشون و تضعیف دلار نگرانند