انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بانک آینده و وزارت گردشگری

انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بانک آینده و وزارت گردشگری

به گزارش سیگنال به نقل از ایبنا،

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک آینده، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری متقابل، طرفین ضمن اشاره به دامنه گسترده صنعت گردشگری و تعداد مشاغل متعددی که با آن در ارتباط هستند، بر نقش به‌سزای این صنعت در توسعه و شکوفایی کشور تاکید نمودند.

مدیرعامل بانک آینده با اشاره به مشارکت بانک در پروژه‌های بخش گردشگری طی سه سال گذشته و شرایط کنونی گفت: متاسفانه ویروس کرونا مشکلات زیادی را برای فعالان اقتصادی به‌وجود آورده است که در این میان، بخش گردشگری بیشترین آسیب را دیده است. با این‌حال، بانک آینده در سال «جهش تولید»، با درک شرایط حاکم بر کشور و به‌منظور مساعدت با فعالان این بخش و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، همواره تلاش نمود منابع لازم برای تامین مالی پروژه‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد و با تمدید دوران مشارکت تسهیلات آن‌ها، شروع بازپرداخت اقساط را به‌تعویق بیندازد.

بر این اساس، بانک آینده نسبت به تمدید دوره مشارکت 23 فقره تسهیلات پرداختی اقدام نموده است. هم‌چنین، مقوله تامین مالی طرح‌های نیمه‌تمام، در دستور کار بانک در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نیز قرار دارد.

محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: وزارت متبوع برای مشارکت و تسهیل فرآیند تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامِ دارای اولویت، در تلاش است تا با تشکیل کارگروه مشترکی از نمایندگان بانک آینده و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در این زمینه اقدام نماید.

وی افزود: مطمئن هستیم صنعت گردشگری پس از دوران کرونا، به‌سرعت به رشد چشم‌گیری دست خواهد یافت و آینده این صنعت با حمایت و همکاری بانک‌ها، درخشان خواهد بود.
در پایان این مراسم، «تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات برای توسعه و تکمیل طرح‌های بخش گردشگری از محل منابع صندوق توسعه ملی» و «دو قرارداد عاملیت وجوه اداره شده برای اعطای تسهیلات با شرایط مناسب از محل منابع داخلی بانک آینده» به امضای طرفین رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.