انتقاد شرکت Chainalysis نسبت به قوانین FATF در حوزه‌ی صرافی‌های رمز ارزی

انتقاد شرکت Chainalysis نسبت به قوانین FATF در حوزه‌ی صرافی‌های رمز ارزی
خلاصه اخبار

شرکت Chainalysis، در تاریخ ۸ آوریل، با ارسال نامه‌ا‌ی مستقیم از الزام‌های اخیر سازمان ضد جرم «گروه ویژه اقدام مالی(FATF)» انتقاد کرد. این شرکت معتقد است سخت‌گیری بیشتر بر روی صرافی‌های رمزارزی موجب خروج کاربران به سوی صرافی‌های غیر متمرکز خواهد شد.

به گزارش سیگhttp://isignal.irنال به نقل از کوینیت، Chainalysis در نامه‌ای که به FATF ارسال کرده است، درخواست این سازمان از صرافی‌ها نسبت به انجام احراز هویت و نگه‌داری داده‌های ارسال کنندگان و دریافت کنندگان تراکنش‌های رمزارزی را مورد انتقاد قرار داده است.

FATF در پایان ماه فوریه پس از اعلام این درخواست‌ها، در این رابطه نظرسنجی عمومی برگزار کرد.

بر اساس اعلام Chainalysis، این درخواست صرافی‌هایی که FATF آن‌ها را «ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی(VASPs)» می‌خواند را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد.

Chainalysis معتقد است که تعطیلی صرافی‌ها به دلیل عدم مطابقت با قوانین، فعالیت‌های مجرمانه را به پلتفرم‌های غیر متمرکز سوق داده و مبارزه با جرم را برای مقامات مربوطه دشوار‌تر می‌سازد.

در این نامه می‌خوانیم: «امروزه هیچ زیر ساختی برای انتقال اطلاعات در میان VASPsها وجود ندارد و همچنین هیچ‌کسی توانایی تغییر نحوه‌ی فعالیت بلاکچین دارایی‌های مجازی(رمزارزها) را ندارد.»

در ادامه می‌خوانیم:

اجبار صرافی‌های رمزارزی قانون‌گذاری شده به سرمایه‌گذاری سنگین و حساسیت بیش از حد بر روی این صرافی‌ها که متحدان مجریان قانون محسوب می‌شوند، می‌تواند موجب کاهش فعالیتشان شده و معاملات را به صرافی‌های غیرمتمرکز و فرد به فرد(P2P) سوق دهد. این اقدامات شفافیت و داده‌هایی که هم اکنون برای مجریان قانون در دسترس است را از میان می‌برد.

اجبار صرافی‌های رمزارزی قانون‌گذاری شده به سرمایه‌گذاری سنگین و حساسی


در همین زمان، FATF کشور‌هایی را که در زمینه‌ی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اقدامات کافی انجام نداده‌اند، تحت فشار قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، پاکستان در ماه جاری اعلام کرد که در واکنش به انتقادات، قوانینی را در حوزه‌ی رمزارزی وضع خواهد کرد. این کشور در واکنش نسبت به انتقادها نسبت به تسهیل جرائم مالی در خلاء قانون‌گذاری، این اقدام را انجام می‌دهد. بانک مرکزی پاکستان در آوریل ۲۰۱۸ معاملات رمزارزی را ممنوع اعلام کرده است.

نظر شما در رابطه با درخواست FATF و تشدید حساسیت بر روی صرافی‌های رمزارزی چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

منبع: www.coinit.ir

برچسب‌ها