افق درامد 731 میلیارد تومانی ساخته است

افق درامد 731 میلیارد تومانی ساخته است
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در مرداد ماه درامد 731 میلیارد تومان ساخته است. بخش اصلی درامد شرکت را پروتیینی، خوراکی‌ها و مواد شوینده تشکیل می‌دهند. درامد تجمیعی افق کوروش در دوره 5 ماهه منتهی به مرداد 98، مبلغ 2 هزار و 933 میلیارد تومان است. افزایش […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در مرداد ماه درامد 731 میلیارد تومان ساخته است. بخش اصلی درامد شرکت را پروتیینی، خوراکی‌ها و مواد شوینده تشکیل می‌دهند. درامد تجمیعی افق کوروش در دوره 5 ماهه منتهی به مرداد 98، مبلغ 2 هزار و 933 میلیارد تومان است.

افزایش نرخ فروش محصولات افق

فروشگاه زنجیره افق به دلیل فعالیت در زمینه کالاهای اساسی خانوار، از شرایط تورمی تاثیر مستقیم می‌گیرد و بر نرخ فروش محصولات این شرکت اثرگذار است. در میان عمده محصولات شرکت افق زنجیره‌ای کورشو، گروه خوراکی، پروتیینی و شوینده، اهمیت قال توجهی داشته و بخش اعظم درامد شرکت از این گروه تامین می‌شود. بررسی نرخ فروش محصولات گروه خوراکی، پروتیینی و شوینده حاکی از ان است که هر سه گروه در طی 5 ماه اخیر افزایش قیمت داشته‌اند.

نرخ فروش گروه خوراکی از میانگین قیمتی 97 تا مرداد 98 افزایش 41 درصدی داشته است. میانگین نرخ فروش انواع خوراکی در سال 97 مبلغ 5 هزار و 391 تومان بوده که در مرداد 98 این قیمت با رشد 41 درصدی به 7 هزار و 613 تومان رسیده است.

نرخ فروش پروتیینی از میانگین قیمتی 97 تا مرداد 98 افزایش 50 درصدی داشته است میانگین نرخ فروش پروتیینی در سال 97 مبلغ 6 هزار و 54 تومان بوده که در مرداد 98 این قیمت با رشد 50 درصدی به 9 هزار و 102 تومان رسیده است.

نرخ فروش انواع شوینده در این دوره نیز با رشد 37 درصدی همراه بوده و از 7 هزار و 956 تومان به 10 هزار و 932 تومان در مرداد رسیده است. بنابراین در عمده محصولات افق کوروش افزایش نرخ فروش محصولات مشاهده شده است.

افزایش مقداری فروش محصولات افق

مقدار فروش محصولات اصلی افق کوروش در مرداد ماه نسبت به میانگین فروش 97 و تیر ماه افزایشی بوده است. به طور مثال میانگین فروش شوینده در سال 97، 11 میلیون عدد بوده که در مرداد ماه به 13 میلیون عدد رسیده است. همچنین در تیر ماه مقدار فروش شوینده افق تعداد 11 میلیون و 352 هزار عدد بوده که در مرداد ماه به 13 میلیون و 370 هزار عدد رسیده است. در دو محصول دیگر اصلی افق کوروش افزایش مقداری فروش مشاهده می‌شود.

درامد افق 145 میلیارد تومان افزایش یافته است

با توجه به افزایش مقداری و نرخ فروش محصولاتف درامد افق کوروش نیز افزایش یافته است. میانگین درامد ماهانه افق در سال 97 مبلغ 437 میلیارد تومان است که درامد ماهانه افق در سال 98 به دلیل افزایش مقداری فروش و افزایش نرخ فروش محصولات با رشد همراه بوده است. افق در مرداد ماه درامد 731 میلیارد تومانی ساخته است که از میانگین درامدی در سال 97 مبلغ 295 میلیارد تومان و نسبت به تیر ماه 145 میلیارد تومان درامد بالاتری ساخته است.

اثر مهار تورم بر درامد شرکت‌ها

با توجه به نرخ نروم اعلامی از سوی مرک امار ایران، ثبات در افزایش عمومی سطح قیمت‌ها می‌تواند نشانی از افزایش مقداری فروش شرکت در مرداد ماه باشد. به نظر می‌رسد با توجه به مهار نرخ ارز و ثبات در بازار افزایش سطح عمومی قیمت‌ها مهار شده و با ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار، شاهد افزایش مقدار فروش در کالاهای اساسی باشیم. گرچه اثرات ریالی بر درامد شرکت کاهش می‌یابد، اما افزایش مقدار فروش می‌تواند بر درامد شرکت اثرگذار باشد. که در یک چرخه اقتصادی می‌تواند به کاهش هزینه تولید و افزایش مقداری تولید و افزایش مصرف و افزایش درامد شرکت‌های تولیدی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گردد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها