افزایش قیمت نفت با تحریم های جدید روسیه

افزایش قیمت نفت با تحریم های جدید روسیه

در حالی که ایالات متحده و اروپا قرار است تحریم های بیشتری علیه روسیه به دلیل جنایات جنگی برنامه ریزی کنند،  قیمت آتی نفت امروز سه شنبه افزایش یافت.

از طرفی دیگر مذاکرات هسته ای ایران متوقف شده بود که بر نگرانی های اختلال در عرضه نفت افزوده است.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 1.1 درصد افزایش به 108 دلار و 73 سنت در هر بشکه رسید.

در حالی که معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 1.2 درصد افزایش یافت و به 104 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسید.

پس از آنکه کویچی هاگیودا، وزیر صنعت ژاپن گفت که آژانس بین المللی انرژی (IEA) هنوز در حال بررسی جزئیات برای دور دوم برنامه ریزی شده عرضه هماهنگ نفت است، هر دو قرارداد برای مدت کوتاهی بیش از 2 دلار در هر بشکه در تجارت اولیه آسیا افزایش یافتند.

به دلیل تهدید تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به دلیل قتل غیرنظامیان در اوکراین و پس از توقف مذاکرات در وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران که می‌تواند بشکه‌های بیشتری از ایران را وارد بازار کند، قیمت‌های آتی جهانی نفت خام روز دوشنبه بیش از 3 درصد افزایش یافت.

ایران آمریکا را به دلیل توقف مذاکرات مقصر دانست.

تینا تنگ، تحلیلگر بازار گفت: تنش ژئوپلیتیکی به احتمال زیاد قیمت نفت را در روزهای آینده با وجود تلاش های انجام شده توسط ایالات متحده و متحدان حفظ خواهد کرد.

در بلندمدت قیمت نفت به دلیل کمبود عرضه و پوشش ریسک برای مقابله با تورم بالا ممکن است به حرکت صعودی ادامه دهد.

الکس سان، مشاور مدیر شرکت وود مکنزی روز دوشنبه برآورد کرد که اعضای اتحادیه اروپا و اقتصادهای پیشرفته از جمله ژاپن و کره جنوبی می توانند حدود 650 هزار بشکه در روز نفت خام روسیه را با عیار و حجم مشابه مبادله کنند.

شرکت دولتی پالایشگاه و پتروشیمی منگلور هند Mangalore برای بارگیری در ماه مه 1 میلیون بشکه نفت اورال روسیه را خریداری کرد، در اقدامی نادر که ناشی از تخفیف شدید ارائه شده است.

الکس سان، مشاور مدیر شرکت وود مکنزی، گفت: تجارت جهانی نفت خام با معاوضه نفت خام بین اقتصادهای پیشرفته و بازارهای در حال توسعه مجدداً متعادل خواهد شد و خاطرنشان کرد که تخفیف شدید برای بشکه‌های اورال روسیه فرصتی برای خرید ایجاد کرده است.

برای مشاهده آخرین اخبار کامودیتی می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی کالا و انرژی شوید.
برچسب‌ها