با تثبیت ارزش دلار قیمت طلا کاهش یافت

با تثبیت ارزش دلار قیمت طلا کاهش یافت

دلار آمریکا با توجه به تحریم های بیشتر علیه روسیه و افزایش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ثابت ماند اما طلا امروز کاهش یافت.

هر اونس طلا  با 0.2 درصد کاهش به 1928 دلار و 52 سنت رسید. طلای آمریکا با 0.1 درصد کاهش به 1931 دلار و 70 سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX می گوید: اگر بازارها از ریسک فرار کنند دلار به یک پناهگاه طبیعی تبدیل می شود فقط به این دلیل که به سادگی نقدشونده ترین ابزار مالی موجود است.

اکنون در شرایط واقعی زمانی که قیمت‌ها را کاهش می‌دهیم این بازدهی همچنان منفی است و من فکر می‌کنم به همین دلیل است که طلا به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا نکرده است اما اگر این نوع قیمت‌گذاری مجدد برای یک فدرال رزرو جنگ‌طلب‌ ادامه یابد و ما نرخ‌های واقعی مثبت داشته باشیم فکر می‌کنم طلا کاملاً غیرجذاب به نظر می‌رسد.

با افزایش مذاکرات درباره تحریم های بیشتر علیه مسکو، شاخص دلار تغییر چندانی نداشت.  ایالات متحده و اروپا در حال برنامه‌ریزی تحریم‌های جدیدی برای مجازات مسکو به دلیل قتل غیرنظامیان در اوکراین بودند.

بازدهی خزانه داری دو ساله ایالات متحده به بالاترین سطح خود از اوایل سال 2019 رسید و بازدهی 10 ساله روز دوشنبه بالاتر رفت. بازدهی بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون پرداخت را افزایش می دهد.

هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش به 24 دلار و 45 سنت رسید، پلاتین 0.5 درصد کاهش یافت و به 981 دلار و 88 سنت رسید و پالادیوم با 0.5 درصد افزایش به 2286 دلار و 63 سنت رسید.

برای مشاهده آخرین اخبار بازار طلا و ارز می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی طلا و ارز شوید.
برچسب‌ها