وام جدید به ایران خودرو و سایپا

وام جدید به ایران خودرو و سایپا

ماجرای افزایش سقف اعتبارات چیست؟

به گزارش سیگنال نیوز، شورای پول و اعتبار  با درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش سقف اعتبارات دو شرکت ایران خودرو و سایپا به ۱۵ هزار میلیارد تومان حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ موافقت کرد.

در این مصوبه، شورای پول و اعتبار مقرر کرد سقف اعتباری و تعهدات بانکی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به ترتیب به میزان 10 هزار میلیارد تومان و 5 هزار میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های احتیاطی و نظارتی حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ افزایش یابد.

در این نامه عنوان شده است، قبل از اعطای تسهیلات ‌ایجاد تعهدات برای شرکت‌های یاد شده به منظور کنترل سقف در نظر گرفته شده مراتب به این مدیریت کل ‌تاییده لازم اخذ شود.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید

افزایش سقف اعتبار چه تاثیری بر این شرکت‌ها دارد؟

ایران خودرو و سایپا زیان انباشته سنگینی دارند. بدهکاری‌های این دو شرکت به قطعه‌سازان از نمونه‌های وضعیت نابه سامان این شرکت‌هاست.

با افزایش سقف اعتبارات اعطایی به این دو شرکت تا شهریور 1403، نه برای بلندمدت ولی حداقل در کوتاه مدت می‌توان انتظار داشت تا وضعیت سرمایه در گردش و بازپرداخت دیون این شرکت‌ها کمی بهبود پیدا کند.

در نهایت به نظر می‌رسد این اقدامات تنها مانند مُسکن عمل کرده و اصلاح قیمت‌گذاری محصولات از اصلی‌ترین راهکارهای بهبود وضع این دو شرکت ورشکسته است.

برچسب‌ها
نظرات کاربران