ارزش کل سرمایه قفل‌شده سولانا به اوج سالانه خود رسید

ارزش کل سرمایه قفل‌شده سولانا به اوج سالانه خود رسید
خلاصه اخبار

فهرست عناویندر ۲ اکتبر (۱۰ مهر)، ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) سولانا (SOL) با رشد روزانه ۴.۱۵ درصدی توانست  از ۳۲۴.۶۴ میلیون دلار به ۳۳۸.۸۲ میلیون دلار برسد.  TVL این شبکه در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۳ حدود ۳۸ درصد رشد کرده و از ۲۱۰.۴۷ میلیون دلار به سطوح فعلی خود رسیده است. بعضی از […]

در ۲ اکتبر (۱۰ مهر)، ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) سولانا (SOL) با رشد روزانه ۴.۱۵ درصدی توانست  از ۳۲۴.۶۴ میلیون دلار به ۳۳۸.۸۲ میلیون دلار برسد.  TVL این شبکه در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۳ حدود ۳۸ درصد رشد کرده و از ۲۱۰.۴۷ میلیون دلار به سطوح فعلی خود رسیده است.

TVL سولانا

بعضی از کاربران متوجه این رشد چشمگیر شده‌اند، اما بعضی از معامله‌گران هم به این نکته اشاره کرده‌اند که قیمت توکن سولانا همچنان با اوج سالانه خود فاصله زیادی دارد و تقریباً یک سوم آن را از دست داده است. با این حال، رشد TVL  همچنان اهمیت زیادی دارد؛ چراکه حدود یک سال پیش با روند نزولی شدیدی مواجه شده بود.

اخبار لحظه‌ای ارز دیجیتال را می‌توانید از کانال زیر دنبال کنید:

به عبارت دقیق‌تر، TVL  از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا ماه مه (اردیبهشت ۱۴۰۱) حدود ۶۰ درصد کاهش یافته بود. TVL این شبکه در ابتدای سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱.۲۲ میلیارد دلار بود و تا ۱۵ مه ۲۰۲۲ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) به ۴.۳۸ میلیارد دلار رسیده بود.

یکی دیگر از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال، توکن‌های SOL است که صرافی ورشکسته‌شده FTX در حال حاضر در اختیار دارد. گفتنی است که این صرافی در حال حاضر ۱.۲ میلیارد دلار سولانا دارد و مجوز فروش آن‌ها را هم از دادگاه دریافت کرده است. با این حال، قیمت سولانا در مقایسه با زمانی که اخبار مربوط به صرافی FTX منتشر شده بود؛ ۲۰ درصد رشد کرده است.

شایان ذکر است که طبق داده‌های موجود، FTX بین ۴۰ تا ۴۴ میلیون توکن SOL را استیک (Stake) کرده و طی چهار سال آینده، هر ماه می‌تواند مقدار مشخصی را آزاد کند. قیمت سولانا در حال حاضر هم در محدوده ۲۴.۴ دلار قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از ۱۳ درصد رشد کرده است.

نمودار قیمت سولانا

منبع: Beincrypto