مهم‌ترین اخبار بازارها/ صندوق‌های طلا در مسیر صعود

مهم‌ترین اخبار بازارها/ صندوق‌های طلا در مسیر صعود

بورس در باتلاق نا امیدی

بورس تهران پس از مدت ­ها و در هفته گذشته توانسته بود با ثبت بازدهی مثبت هفتگی سهامداران را امیدوار کند. اما پس از تشدید تنش­ ها در خاورمیانه و لبنان، کلیه روز های معاملاتی هفته جاری با افت قیمت­ ها همراه شده و بازار در باتلاق نا امیدی فرو رفته است.

در جریان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل بورس با افت 0.39 درصدی همراه شد و به سطح 2 میلیون و 123 هزار واحدی رسید تا برای چهارمین روز متوالی با افت همراه شود.

یک بام و دو هوای سیاستگذاران

دلار نیما امروز نیز با رشد همراه شد و به 46 هزار و 833 تومان رسید. بدین ترتیب رشد دلار  حواله از ابتدای سال به 15.5 درصد رسید. رشد بیشتر نرخ نیما نسبت به دلار بازار آزاد از ابتدای سال به کاهش اختلاف میان این دو نرخ منجر شده است.

در حالی که پیش از این وزیر اقتصاد به کاهش شکاف میان این دو نرخ تاکید کرده بود، رئیس کل بانک مرکزی در سخنانی به افزایش ادامه­ دار این نرخ واکنش نشان داد و گفت که این نرخ را نمی­ توان بیش از این افزایش داد.

خیز دلار برای فتح کانال 62 هزار تومان

تنش ها و منازعه های خاورمیانه سبب شده که دلار تمایلات افزایشی از خود ابراز کند. دلار که پس از مدت ها به کانال 61 هزار تومان رسیده بود، در معاملات امروز نیز رو به بالا معامله می شود و رسیدن به کانال 62 هزار تومانی برای شاخص ارزی چندان دور از دسترس نیست. همچنان نقش اول بازار ارز، ریسک ژئوپلیتیک خاورمیانه است و نوسانات بازار در اثر اخبار این موضوع اتفاق می افتد.

شروع سبز صندوق های طلا

با توجه به رشد قیمت دلار در بازار آزاد، در جریان داد و ستد های امروز، استقبال خوبی از معاملات صندوق های طلا به عمل آمد. در معاملات امروز، هر 13 صندوق  طلای حاضر در بازار با رشد قیمتی همراه شدند. سال 1403، انبوهی از ریسک های ژئوپلیتیک و سیستماتیک را در متن خود جای داده است و به همین دلیل خرید طلا توسط سرمایه گذاران، اولویت بیشتری نسبت به دیگر دارایی ها داشته است.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *