مهم‌ترین اخبار بازارها/ واگرایی بورس و بازارهای موازی

مهم‌ترین اخبار بازارها/ واگرایی بورس و بازارهای موازی

هت تریک بورس در سرخپوشی

برای سومین روز معاملاتی، افت نماگر های تالار شیشه ­ای ادامه دار بود. شاخص کل با افت 0.3 درصدی همراه شد و به سطح 2 میلیون و 131 هزار واحدی رسید. کاهش شتاب افت شاخص کل نشانگر تمایل به تعادل در بورس تهران است.

بررسی ارزش صف ­های خرید و فروش نشان می­دهد که از ارزش صف های فروش کاسته شده و به ارزش صف ­های خرید افزوده شده است. نکته قابل توجه معاملات امروز این بود که از حجم ترس و دلهره حاکم بر بازار به طور معناداری کاسته شده است و بازار پتانسیل رسیدن به تعادل را در بسیاری از صنایع و نماد ها از خود نشان می دهد. نمای سبز اختیار خریدها نیز در حکم تزریق امید به جریان معاملات امروز بود.

دورخیز نیما برای فتح کانال 47 هزار تومان

امروز نیز دلار نیما با افزایش همراه شد و به 46 هزار و 747 تومان رسید. نرخ دلار حواله در سال جاری، افزایش آهسته و پیوسته ای را تجربه کرده است و از میانه های کانال 40 هزار تومان به ارقام فعلی رسیده است. دلار بازار آزاد نیز در جریان معاملات امروز در حوالی کانال 61 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سبزپوشی صندوق های طلا

صندوق های طلا که در روز گذشته سرخپوش شده بودند، امروز مجددا در مدار صعودی قرار گرفتند. تب داغ خرید طلا در سال جاری سبب شده که از ابتدای سال، حدود 11 همت پول حقیقی وارد این صندوق ها شود. این ماجرا در حالی رقم خورده که از ابتدای سال تاکنون خالص ورود پول حقیقی به بازار سهام منفی بوده است.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *