مهم‌ترین اخبار بازارها/ پیشتازی شاخص هموزن نسبت به شاخص‌کل

مهم‌ترین اخبار بازارها/ پیشتازی شاخص هموزن نسبت به شاخص‌کل

بازگشت بورس به مدار سبز

معاملات بورس تهران در روز دوشنبه، با رشد نماگرهای سهامی پیگیری شد. شاخص کل بورس که تا پیش از معاملات امروز، سه روز منفی را تجربه کرده بود؛ در جریان دادوستدهای روز دوشنبه با رشد 0.37 درصدی همراه شد. رصد معاملات این روزهای بورس تهران حاکی از آن است که جریان پول از سهام شاخص‌ساز و بزرگ فاصله گرفته است و به سمت سهام کوچک و باارزش بازار پایین روانه شده است.

در معاملات امروز شاخص هم‌وزن، رشد 0.71 درصدی را تجربه کرد و برای پنجمین روز متوالی توانست عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل به ثبت برساند. همان‌طور که گفته شد این موضوع ناشی از توجه اهالی بورس تهران به نمادهای کوچکتر بازار است. هم­چنین روز سه­‌شنبه جلسه شورای عالی بورس برای تعیین رئیس سازمان بورس برگزار خواهد شد و باید دید که سکان هدایت بورس به چه کسی واگذار خواهد شد.

دلار در کانال 59 هزار تومان

معاملات دلار در بازار آزاد همچنان در نیمه دوم کانال 59 هزار تومان پیگیری می‌شود. پیگیری نوسانات شاخص ارزی نشان می‌دهد که دلار از توان کافی و لازم برای دستیابی به سطوح بالاتر برخوردار نیست.

این روزها ریسک‌­های سیاسی تا حدودی از بازار ارز رخت بربسته است و این موضوع موجب فروکش انتظارات تورمی شده است. از سوی دیگر بازارساز با اتکا بر دارایی‌های ارزی خود در مواقع لزوم با حمایت از طرف عرضه مانع از شکل‌گیری نوسانات قیمتی شدید می‌شود. دلار نیمایی نیز امروز با کاهش جزئی نسبت به روز قبل همراه شد.

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال  (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه‌الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۹ شهریور، در چهل و نهمین حراج این مرکز شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *