مهم‌ترین اخبار بازارها/ سهام کوچک در کانون توجه

مهم‌ترین اخبار بازارها/ سهام کوچک در کانون توجه

افت اندک بورس

معاملات بورس تهران در روز جاری در دو پرده متفاوت دنبال شد. شاخص کل بورس تهران بالاخره و پس از تجربه هفت روز متوالی مثبت در مدار نزولی قرار گرفت. در معاملات امروز شاخص کل، 0.06 درصد از ارتفاع خود را از دست داد. نماگر هم‌وزن که چهره و رخسار کلی بازار را به نحو مطلوب‌تری نمایش می‌دهد، بر خلاف شاخص کل با رشد همراه شد و در جریان دادوستدهای امروز رشد 0.22 درصدی را تجربه کرد.

رشد بیشتر نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار در روند صعودی اخیر موجب شده تا برخی از سهامداران این نوع از سهام، به سمت و سوی سهام کوچک بازار روانه شوند و این موضوع خود را در قالب رشد بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل نشان داده است.

برخی از تحلیلگران ادعا می‌کنند که مثبت‌های روند فعلی بازار که اثرات آن در پرتفوی‌ها مشاهده نشد، اثر تزریق نقدینگی محدود از سمت صندوق تثبیت بود. تا زمانی که اعتماد به بازار برنگردد، انتظار رشد برای ارزش معاملات وجود ندارد.

افزون بر این، نشانه‌هایی مبنی بر عزم و اراده دولت بر کاهش نرخ بهره احساس می‌شود. با وجود این که اقدامات گوناگون و پله‌ای برای کاهش نرخ بهره نیازمند است، کاهش ردپای سیاست‌های انقباضی به صورت محدود از صحبت‌های عبدالناصر همتی مبنی بر کارا نبودن سیاست نرخ بهره احساس می‌شود که می‌تواند برای آینده بورس مثمر ثمر باشد.

در 5 ماه ابتدای امسال 1.6 میلیارد دلار طلا وارد کشور شد.

بنا به گفته‌های رئیس کل گمرک ایران، واردات شمش طلای استاندارد در 5 ماهه امسال با ثبت رکورد 30 تن و 633 کیلو‌گرم به 1.6 میلیارد دلار رسید. میزان واردات شمش طلا در 5 ماهه سال گذشته به میزان 4 تن و 233 کیلوگرم و به ارزش 274 میلیون دلار بوده است.

تثبیت دلار در کانال 60 هزار تومان

به نظر می‌رسد که قیمت دلار در بازار آزاد، در کانال 60 هزار تومان تثبیت شده است. قیمت دلار پس از چند روز جدال با مرز روانی و مهم 60 هزار تومان، بالاخره موفق به فتح این سطح شد. دلار حواله در سامانه نیما نیز همچنان صعودی است و در روز جاری به 45 هزار و 592 تومان رسید.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *