مهم‌ترین اخبار بازارها/ سیگنال رشد سریع دلار نیما به بورس

مهم‌ترین اخبار بازارها/ سیگنال رشد سریع دلار نیما به بورس

تداوم حرکت صعودی بورس

در معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران 0.84 درصد دیگر بر ارتفاع خود افزود و به سطح 2 میلیون و 116 هزار واحدی رسید. شاخص هم­ وزن نیز رشد 0.9 درصدی را تجربه کرد تا رشد این شاخص از کف تجربه­ شده در 23 مرداد به 10 درصد رسیده باشد.

در جریان داد و ستد های امروز، ارزش معاملات (سهام،‌حق تقدم و صندوق های سهامی) به 5 هزار و 325 میلیارد تومان رسید که رکورد چندماه اخیر محسوب می شود. آخرین باری که ارزش معاملات ارقامی بیش از این را تجربه کرده بود، به 16 تیر ماه باز می‌گردد که در نتیجه اعلام پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات، بازار با استقبال قابل توجهی همراه شده بود. هم چنین در معاملات امروز بازار مشتقه، استقبال ملموسی از اختیار خریدها به عمل آمد که بیانگر نگاه مثبت سرمایه گذاران به آینده بازار است.

نیما در میانه‌های کانال 46 هزار تومان

دلار نیمایی در روز جاری رشد 0.4 درصدی را تجربه کرد و به میانه‌های کانال 46 هزار تومان رسید. بدین ترتیب رشد نرخ دلار حواله از ابتدای سال به 14.6 درصد رسید. آخرین باری که دلار حواله در یک روز رشد 0.4 درصدی را به ثبت رسانده بود،‌ بیست و چهارم مرداد ماه بود. رصد تحرکات دلار نیمایی در روزهای اخیر نشانگر افزایش شتاب رشد این نرخ است. دلار در بازار آزاد نیز برای فتح مجدد کانال 60 هزار تومان خیز برداشته است.

کاهش نرخ تورم به 34.2 درصد

مرکز آمار امروز گزارش تورم آخرین ماه تابستان را منتشر کرد که بر اساس آن، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به 34.2 درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 0.6 واحد درصد کاهش یافته است. هم چنین فاصله میان نرخ تورم خانوار‌های کشور در بین دهک‌های اول تا دهم در این بازه به 4.1 درصد رسیده است.

تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور نیز در این ماه به 31.2 درصد رسیده است. گفتنی است که تورم ماهانه خانوار‌های کشور در این ماه برابر با 1.7 درصد بوده است.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *