اتحادیه اروپا ۱۱ کشتی روسی را هدف تحریم قرار می‌دهد

اتحادیه اروپا ۱۱ کشتی روسی را هدف تحریم قرار می‌دهد
خلاصه اخبار

اتحادیه اروپا، محدودیت‌هایی را علیه ۱۱ کشتی پیشنهاد کرده که به روسیه، برای امکان ادامه جنگ خود علیه اوکراین کمک کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اگر اقدامات پیشنهاد شده توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصویب شوند، دسترسی این کشتی‌ها به بنادر و مناطق لنگرگاه این بلوک، ممنوع می‌شود و با ممنوعیت استفاده از شرکت‌های اروپایی برای مجموعه‌ای از خدمات، لجستیک فعالیت این کشتی‌ها، دشوار خواهد شد.

کشتی‌هایی که هدف قرار گرفته‌اند، شامل چهار کشتی حمل سوخت، 2 نفتکش، 2 واحد ذخیره گاز مورد استفاده پروژه آتی شرکت نواتک برای انتقال گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) در شبه جزیره کامچاتکا و یک کشتی باری هستند. یکی از این کشتی‌ها، نفتکشی به نام «آندرومدا استار» است که در دریای بالتیک دچار سانحه شد و در بررسی بلومبرگ، معلوم شد که بیمه اروپایی نامعتبر دارد.

این پیشنهادها بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با توانایی مسکو برای دور زدن سقف قیمت نفت روسیه از طریق استفاده از ناوگان کشتی‌های شبح و محدود کردن فعالیت کشتی‌های مشارکت کننده در حمل کالاهایی است که درآمدزایی برای ماشین جنگی روسیه به خصوص در بخش‌های تحریم شده، ایجاد می‌کند.

طبق پیش نویس سندی که توسط بلومبرگ مشاهده شده است، این ممنوعیت برای بیمه و کمک‌های فنی از جمله بانکرینگ، خدمات تامین کشتی، خدمات تغییر خدمه، خدمات بارگیری و تخلیه بار، خدمات گلگیر و یدک‌کش اعمال می‌شود. در این پیش‌نویس آمده است که مشارکت در انتقال کشتی به کشتی برای خدمات دهندگان اروپایی، ممنوع خواهد شد.

تحریم‌ها در کنار محدودیت‌های دیگر، تهیه سوخت را برای این کشتی‌ها دشوارتر می‌کند، اما به نظر می‌رسد اقدامات اتحادیه اروپا، به شدت به اقدامات اعمال شده از سوی خزانه‌داری آمریکا روی چندین کشتی مشابه، نیست.

بلومبرگ پیش از این گزارش کرده بود در راستای بسته تحریم‌های مشابه که چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه خواهد بود، کمیسیون اروپا همچنین پیشنهاد کرده است چندین پروژه گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را هدف قرار داده و انتقال ال‌ان‌جی روسیه از اتحادیه اروپا به کشورهای ثالث را ممنوع کند. از صادرکنندگان اروپایی خواسته می‌شود تا بررسی‌های لازم را در رویه‌های تجاری خود افزایش دهند و در صورتی که به دلیل فقدان بررسی‌ها، نتوانند مانع دور زدن اقلام حیاتی شوند، ممکن است با مجازات روبه‌رو شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحریم‌های اتحادیه اروپا باید به اتفاق آرا توسط 27 کشور عضو اتحادیه تصویب شود و این بسته ممکن است قبل از نهایی شدن تغییر کند.

مرجع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *