آیا قیمت بیت کوین ارزان‌تر از ارزش واقعی آن است؟

آیا قیمت بیت کوین ارزان‌تر از ارزش واقعی آن است؟

افزایش کارمزد تراکنش‌های بیت‌ کوین بعد از زمان هاوینگ، در تیتر خبرها قرار گرفت و در یک بازه زمانی از محدوده ۲۰۰ دلار عبور کرد. در نتیجه به لطف پروتکل رونز (Runes)، ماینرهای بیت ‌کوین علی‌رغم کاهش 50 درصدی پاداش استخراج بلاک به درآمد بالایی رسیدند.

چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیانگذار صندوق «Capriole Investments»، به این نتیجه رسید که چهارمین هاوینگ بیت کوین ساختار این ارز دیجیتال را تغییر داده است. او در این باره گفته است:

  • به الگو و ساختار جدید بیت کوین خوش آمدید.

ادواردز توضیح داد که هزینه برق بیت کوین (هزینه خام برق به ازای هر بلاک استخراج‌شده) اکنون در محدوده ۷۷ هزار دلار دارد. او سپس ادامه داد:

  • قیمت استخراج بیت کوین در روز شنبه به 244 هزار دلار رسید! این شاخص با محاسبه پاداش بلاک و کارمزد ماینرها به ازای هر بیت کوین استخراج‌شده به دست می‌آید. این شاخص زمانی رشد کرد که کارمزدهای تراکنش بیت کوین به بیش از 230 دلار رسید. این در حالی کارمزد بیت کوین در سال ۲۰۲۱ و در اوج بازار صعودی آن، به یک چهارم رکورد مذکور می‌رسید.  این بدان معنا است که بیت کوین با تخفیف بسیار زیادی معامله می‌شود.
هزینه استخراج بیت کوین

ادواردز خاطرنشان کرد که رسیدنِ قیمت بیت کوین به پایین هزینه برق آن اتفاق خیلی نادری است و این شرایط چندان ادامه نمی‌یابد. او تاکید کرد:

  • رشد بیت کوین، تعطیل شدن ماینرهایی که سود خود را بعد از هاوینگ از دست داده‌اند، و همچنین رسیدن کارمزد این ماینرها به ماینرهای فعال باعث می‌شود این شرایط خیلی ادامه نداشته باشد. طولی نمی‌کشد که قیمت بیت کوین به بالای محدوده ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Cointelegraph

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *