آیا فعالیت شبکه دوج چین متوقف خواهد شد؟ تیم توسعه پاسخ می‌دهد

آیا فعالیت شبکه دوج چین متوقف خواهد شد؟ تیم توسعه پاسخ می‌دهد
خلاصه اخبار

در روزهای اخیر خبری در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص شبکه X (توییتر سابق) مبنی بر توقف فعالیت شبکه دوج چین (Dogechain) منتشر شده است. بر اساس این خبر، فعالیت شبکه دوج چین، راهکار لایه دویی که به منظور توسعه امکانات پروژه دوج کوین و تعامل آن با اکوسیستم دیفای طراحی شده از تاریخ ۱ …

در روزهای اخیر خبری در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص شبکه X (توییتر سابق) مبنی بر توقف فعالیت شبکه دوج چین (Dogechain) منتشر شده است. بر اساس این خبر، فعالیت شبکه دوج چین، راهکار لایه دویی که به منظور توسعه امکانات پروژه دوج کوین و تعامل آن با اکوسیستم دیفای طراحی شده از تاریخ 1 ژوئن 2024 (12 خرداد 1403) متوقف خواهد شد. در واکنش به این شایعات، تیم توسعه دوج چین آنها را تکذیب کرد و اعلام کرد همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

دوج چین یک راهکار لایه 2 سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است که با فورک شبکه پالیگان ساخته شده است. هدف این پروژه، ارائه تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر، دسترسی گسترده به NFTها و بازی‌های بلاکچینی و اکوسیستم دیفای برای هولدرهای دوج کوین است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

توقف فعالیت دوج چین؛ ماجرا از چه قرار است؟

روز گذشته اخباری با مضمون توقف فعالیت شبکه دوج چین در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خبری ارز دیجیتال از جمله دیلی هادل و بی‌این کریپتو منتشر شد و از کاربران این راهکار لایه 2 خواسته شد تا هرچه سریع‌تر دوج کوین‌های خود را به یک کیف پول امن منتقل کنند.

توییت دیلی هادل - منبع: X
توییت دیلی هادل – منبع: X

این خبر به نقل از میشابور (Mishaboar)، یکی از توسعه‌دهندگان دوج کوین منتشر شد. میشابور در توییتی نوشته است:

حتما از اینکه تا تاریخ 1 ژوئن دوج کوین خود را از کیف پول DogeChain.info (فقط از دامنه .info استفاده کنید!) منتقل کرده‌اید اطمینان حاصل کنید. اگر همچنان از این آدرس‌ها استفاده می‌کنید، یک کپی از کلیدهای خصوصی خود نگه دارید چراکه این کار به شما امکان می‌دهد وجوه خود را بازیابی نمایید.

توییت میشابور - منبع: X
توییت میشابور – منبع: X

بی‌این کریپتو در مطلب خبری خود مدعی شد این تصمیم با هدف برداشتن گامی رو به جلو در اکوسیستم دوج کوین و رفتن به سراغ پلتفرم‌های جدیدتر، قابل اعتمادتر و غیرمتمرکزتری گرفته شده است.

واکنش تیم توسعه دوج چین چه بود؟

تیم توسعه دوج چین در واکنش به خبر منتشر شده توسط وب‌سایت دیلی هادل خاطرنشان کرد این رسانه در حالی که در مورد کیف پول DogeChain.info صحبت می‌کند، به اشتباه لوگو و سازوکار این پروژه لایه 2 را به آن نسبت داده و هیچ ارتباطی با این پلتفرم ندارد.

در توییت تیم توسعه دوج چین آمده است:

در خبر دیلی هادل اشتباهات زیادی وجود دارد.

1- شما از لوگوی ما استفاده و ویژگی‌های پروژه ما را ذکر می‌کنید در حالی که مطلب شما مربوط به dogechain.info است.

2- دوج چین هیچ ارتباطی با پلتفرم dogechain.info ندارد.

برای شفاف کردن این موضوع، دوج چین هیچ‌کدام از خدمات خود را متوقف نخواهد کرد. راهکار لایه 2 ما برای جامعه دوج کوین همچنان با قدرت به کار ادامه می‌دهد و به عنوان بهترین راه‌حل مقیاس‌پذیری، قراردادهای هوشمند را به اکوسیستم دوج کوین می‌آورد.

توییت تیم توسعه دوج چین - منبع: X
توییت تیم توسعه دوج چین – منبع: X

در واکنش به این توییت، دیلی هادل خبر مربوط به توقف فعالیت دوج چین را از وب‌سایت خود حذف کرد.

واقعیت از چه قرار است؟

به نظر می‌رسد رسانه‌های کریپتویی مثل دیلی هادل در تفسیر این خبر دچار مشکل شده‌اند. دوج چین دات اینفو، کیف پولی که از سال 2013 امکان ذخیره دوج کوین را برای جامعه این ارز دیجیتال فراهم می‌کند اعلام کرده که به زودی فعالیت خود را متوقف می‌کند و این پروژه هیچ ارتباطی با دوج چین (راهکار لایه 2) ندارد.

بر اساس متن منتشر شده در وب‌سایت رسمی DogeChain.info، فعالیت این کیف پول در تاریخ 1 ژوئن متوقف می‌شود. توسعه دهندگان این کیف پول همچنین از کاربران درخواست کرده‌اند تا هرچه سریع‌تر کوین‌های خود را به سایر کیف پول‌ها منتقل کنند و کلیدهای خصوصی خود را در جای امنی نگه‌داری کنند.

اطلاعیه رسمی کیف پول دوج چین دات اینفو - منبع: dogechain.info
اطلاعیه رسمی کیف پول دوج چین دات اینفو – منبع: dogechain.info

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *