آیا حجم معاملات استیبل کوین‌ها از حجم معاملات ویزا پیشی می‌گیرد؟

آیا حجم معاملات استیبل کوین‌ها از حجم معاملات ویزا پیشی می‌گیرد؟

گزارش شرکت سکرا (Sacra) نشان می‌دهد که در نهایت در حجم کل تراکنش‌های استیبل‌کوین‌ها ممکن است از حجم تراکنش‌های شرکت ویزا پیشی بگیرد.  با این حال، مدیر بخش ارزهای دیجیتال ویزا با این موضوع مخالف است.

گزارش مذکور توسط جان اریک اسپلوند (Jan-Erik Asplund)، یکی از بنیان‌گذاران سکرا، نوشته شده و ادعا می‌کند که «هماهنگی فوق‌العاده محصول و بازار» استیبل‌کوین‌ها برای نقل و انتقالات بین‌مرزی می‌تواند باعث شود حجم کل تراکنش‌های پرداختی آن‌ها از ویزا فراتر رفته و به بیش از ۴ تریلیون دلار برسد. او تاکید کرده است:

  • استیبل‌کوین‌ها به دلیل سهولت استفاده، امکان انجام تراکنش‌های بین‌مرزی در تمام روزهای هفته (به جای فقط روزهای کاری)، سرعت (چند دقیقه به جای ۶ تا ۹ ساعت) و کارمزد پایین خود (۰.۰۰۳۷ دلار در مقابل ۱۲ دلار) برنده می‌شوند. امروزه هر بانک بزرگی در تلاش است از استیبل‌کوین‌ها در زیرساخت‌های خود استفاده کند.
تعداد و حجم تراکنش‌های استیبل کوین‌ها به صورت تعدیل‌شده و تعدیل‌نشده

با وجود این مدیر بخش ارزهای دیجیتال ویزا، یعنی کوی شفیلد (Cuy Sheffield) با صحبت‌های او مخالف کرده است. او باور دارد که داده‌های استیبل‌کوین‌ها «حرف و حدیث زیادی» دارند و تراکنش‌های آنچین ناشی از تعامل با ربات‌ها و برنامه‌های خودکار، تسویه حساب نیستند. داشبورد جدید ویزا که اخیراً راه‌اندازی شده، ادعا می‌کند که ۹۰ درصد از تراکنش‌های استیبل‌کوین‌ها در ۳۰ روز گذشته توسط کاربران واقعی انجام نشده است.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

شایان ذکر است که حجم تراکنش‌های استیبل‌کوین‌ها در ماه آوریل (فروردین) به حدود ۲.۲ تریلیون دلار رسیده است. با این حال، طبق طبقه‌بندی ویزا، کم‌تر از ۱۰ درصد از این حجم (۱۴۹ میلیارد دلار) واقعی بوده و مابقی به خاطر فعالیت ربات‌ها و تراکنش‌های خودکار نهادهایی مانند صرافی‌های متمرکز انجام شده است. شرکت ویزا در داشبورد خود اعلام کرده است:

  • این شاخص برای حذف اسپم‌های ناشی از فعالیت‌های غیر ارگانیک و سایر اقدامات مصنوعی طراحی شده است.
تراکنش‌های روزانه استیبل کوین‌ها

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *