آنالیز عرضه اولیه جدید بورس / «دکپسول» چه ویژگی‌هایی دارد؟

آنالیز عرضه اولیه جدید بورس / «دکپسول» چه ویژگی‌هایی دارد؟
خلاصه اخبار

شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، یکی از شرکت‌های فعال در بخش مواد و محصولات دارويی بوده که به‌تازگی وارد بورس شده است. این شرکت طی 12ماهه منتهی به پایان اسفند ماه سال 1397 (سال مالی 97) معادل 15 میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده که نسبت به سال قبل 120 درصد رشد داشته، همچنین سود خالص هر سهام در پایان این دوره 75 تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته است.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، بازار سهام یکشنبه آماده پذیرای عرضه‌اولیه دیگری است.

سومین عرضه‌اولیه سال ۱۳۹۸، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با نماد «دکپسول» است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در سال ۱۳۷۵ در حوزه دارویی شروع به کار کرد. این شرکت در حال حاضر با سرمایه ثبتی ۲۰ میلیارد تومان در حال فعالیت است.

فعالیت شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران

اصلی‌ترین فعالیت شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، تولید پوکه‌های ژلاتینی کپسول دارویی بوده که از تکنولوژی پیچیده برخوردار بوده و برای تولید آن از ماشین‌آلات مدرن و با تکنولوژی روز دنیا با رعایت اصول GMP استفاده می‌شود.
تولید، توزیع و صادرات و واردات انواع پوکه‌های کپسول دارویی، واردات و صادرات مواد اولیه دارویی و لوازم و تجهیزات پزشکی و تولید هرگونه مواد و محصولات دارویی، بهداشتی، آرایشی و همچنین خرید و فروش، واردات و صادارت مواد مذکوره و کلیه امور بازرگانی در داخل و خارج از کشور از فعالیت‌های اصلی این شرکت است.

سهام‌دار اصلی شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، شرکت داروسازی فارابی بوده که بیش از ۹۹ درصد سهام شرکت را در اختیار دارد.

آنالیز عرضه اولیه جدید بورس / «دکپسول» چه ویژگی‌هایی دارد؟

عرضه اولیه «دکپسول» در بورس

شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان در بخش مواد و محصولات دارویی در بازار دوم بورس اوراق بهادار با نماد «دکپسول» پذیرش شده و آماده عرضه اولیه ۲۰ درصد از سرمایه‌اش معادل ۴۰ میلیون سهم در پنجم خرداد ماه سال جاری به روش بوک بیلدینگ است.

این شرکت آخرین اطلاعات و عملکرد مالی را بر روی کدال منتشر کرده است.

آنالیز عرضه اولیه جدید بورس / «دکپسول» چه ویژگی‌هایی دارد؟

آخرین وضعیت «دکپسول»

بر اساس صورت‌های مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال گذشته (سال مالی ۹۷)، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران دارای ۸۷ میلیارد تومان دارایی و ۴۷ میلیارد تومان بدهی است.

این شرکت طی دوره ۱۲ ماهه مالی خود (پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۷) حدود ۱۵ میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده که نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشته، همچنین سود انباشته این شرکت در پایان سال گذشته به ۱۷ میلیارد تومان رسیده است.

آنالیز عرضه اولیه جدید بورس / «دکپسول» چه ویژگی‌هایی دارد؟

همچنین سود خالص هر سهام در پایان سال مالی این شرکت ۷۵ تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

حداکثر سهام قابل خرید برای هر فرد ۲۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۵۶۰ تا ۵۷۰ تومان خواهد بود، به این ترتیب حداکثر نقدینگی احتمالی مورد نیاز ۱۱۴ هزار و ۵۱۸ تومان خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.