گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/02/21

گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/02/21
خلاصه اخبار

امروز شنبه 21 اردیبهشت ماه 1398 شاخص بورس از 211,344 واحد کار خود را آغاز کرد و با افزایش حدود 1000 واحدی به رقم 212,479 رسید.

شاخص کل در میانه بازار و بر خلاف انتظارات با افزایش عرضه ها به رقم 209,154 واحد رسید که 2189 واحد نسبت به آخرین روز معاملاتی کاهش داشت.

گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/02/21

ارزش معاملات بورس و فرابورس نیز امروز 18911 میلیارد ریال بود و نسبت به روز چهار شنبه که 21000 میلیارد ریال بوده، کاهش یافته است.

گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/02/21
گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/02/21

بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل بورس را نمادهای فولاد، کگل، فملی، شبندر و فارس داشته اند. همچنین، بیشترین تاثیر در شاخص کل فرابورس را نمادهای مارون، ذوب، هرمز و میدکو به خود اختصاص دادند.

در ادامه برترین صنایع فعال در بازار بورس را معرفی خواهیم نمود.

ترین های صنعت به لحاظ ارزش معاملات

بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه خودرویی بود که در این گروه امروز عرضه های سنگینی روی نمادهای خودرو و خساپا صورت گرفت و در نهایت این دو نماد با صف فروش بسته شدند.

بیشترین ارزش معاملات هم مربوط به نماد تاصیکو است که اخیرا عرضه اولیه شده است.

گروه فلزات اساسی نیز بعد از خودرو بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده بودند و اکثر نمادهای این گروه متعادل و تا حدودی فشار عرضه بیشتر از تقاضا بود. در جداول زیر برترین گروه های صنعت، بیشترین ارزش و حجم معاملات را مشاهده می کنید:

گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/02/21
گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/02/21
گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/02/21

اخبار و شنیده ها از بازار بورس

ارسال یک ناو جنگی دیگر به خلیج فارس

از مهمترین اخبار سیاسی که ریسک سیستماتیک را در بازار سرمایه بالا برده است، حضور ناو جنگی آرلینگتون در خلیج فارس است.

صادرات کاوه

یک مقام آگاه در فولاد کاوه جنوب کیش در گفتگو با خبرنگار دیلی تحلیل عنوان کرد که روند صادرات شمش این شرکت هیچ مشکلی ندارد و شرکت طبق روال قبل مشغول تولید و فروش صادراتی خود میباشد.

ایشان عنوان کردند که تحریم های جدید موضوع جدیدی نیست و همچنان که در تحریم های قبل شرکت صادرات را انجام داد در این مرحله هم مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد. همچنین ایشان از قراردادهای چند ماهه با مشتریان شرکت نام برد که حداقل تا 4 ماه آینده از شرکت خرید خواهند داشت.

در نهایت ایشان نرخ فروش شمش صادراتی شرکت را 400 دلار اعلام کرد که رقم قابل توجهی محسوب میشود.

رشد ۵۵۲ میلیون ریالی پرتفوی بورسی وگستر

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان با توجه به صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس به رشد ۵۵۲میلیون ریالی رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ را منتشر کرد. در این اطلاعیه اعلام کرد که پرتفوی شرکت های پذیرفته شده در بورس رشد ۵۵۲میلیون ریالی داشته است.

در این اطلاعیه با توجه به وضعیت پرتفوی شرکت های بورسی «وگستر» بهای تمام شده در این دوره با رشد ۶۴۸میلیون ریالی به مبلغ ۳۹۰میلیارد و ۴۳۹میلیون ریال رسید. همچنین بهای تمام شده این دوره با رشد ۴۰میلیارد و ۸۳۸میلیون ریالی به مبلغ ۳۹۰میلیارد و ۹۹۱میلیون ریال رسید.

این شرکت با سرمایه ۴۰۰میلیارد ریالی سود هرسهم را ۸۴ریال اعلام کرد. همچنین سود عملیاتی این شرکت در این دوره ۳۱میلیارد ریال، سود خالص نیز ۳۳میلیارد ریال و زیان انباشته پایان دوره به ۱۵۳میلیارد ریال رسیده است.

طی دوره مورد گزارش ارزش کل سهام واگذار شده پرتفوی «وگستر» به ۴۵۵میلیارد و ۶۱۹میلیون ریال رسیده که سود این واگذاری ۸۸میلیارد و ۱۸۳میلیون ریال منتشر شده است.

در این اطلاعیه کل مبلغ سهام خریداری شده توسط این شرکت در بورس به رقم ۱۴ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال رسیده است.

فملی

جعفر سرقینی معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت:پروژه های بزرگی در حوزه مس نیز تعریف کرده ایم و چند پروژه نسبتا بزرگ راه اندازی خواهد شد که مس انجرد در آذربایجان شرقی از آن جمله است .وی همچنین افزود : بهره برداری از طرح توسعه شرکت ملی مس ، اصلاح و بازسازی کارخانجات مس در شهر بابک و افتتاح حداقل دو کارخانه کنسانتره و یک کارخانه گندله 2.5 مییلون تنی در سنگان از برنامه های سال جاری است

خساپا

گروه خودروسازی سايپا توانست در روز پنج‌شنبه هفته گذشته تعداد 2 هزار و 300دستگاه خودرو توليد كند تا ركورد روزانه توليد را در اين گروه بشكند. گروه خودروسازي سايپا هدف سال جاري خود را افزايش توليد و دستيابي به سطح روزانه 2 هزار و 700 دستگاهي اعلام كرده و قصد دارد با برنامه‌ريزي‌هاي مديران و همكاري همه واحدهاي مختلف، اين هدف را محقق كند.در حال حاضر محصولات خانواده ايكس100، ساينا، تيبا، كوييك، انواع وانت نيسان، خودروهاي تجاري نيمه‌سنگين و سنگين توسط گروه خودروسازي سايپا توليد مي شود.با افزايش توليد محصولات در سطح گروه خودروسازي سايپا، عرضه خودرو به بازار نيز توسط اين مجموعه با سرعت بيشتري ادامه خواهد يافت.

برچسب‌ها