لغو معافیت پرداخت ارزی عراق و افغانستان، مشکل صادراتی ایجاد کرد

لغو معافیت پرداخت ارزی عراق و افغانستان، مشکل صادراتی ایجاد کرد
خلاصه اخبار

مدیرعامل مجتمع فولاد آتیه خلیج فارس ضمن اعلام توضیحاتی در خصوص این مجموعه اظهار داشت: این مجموعه با ظرفیت تولید 400 هزار تن میلگرد در پایان سال 1395 راه‌اندازی شد. عراق یکی از بازارهای بزرگ صادراتی این مجموعه بود که به‌دلیل لغو معافیت ارزی صادرات به عراق، این واحد تولیدی را با مشکلات متعددی در امر صادرات به این کشور مواجه کرده است.

به گزارش سیگنال به نقل از فلزات آنلاین ، یارمحمد محمدی در گفت­‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری، تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: در حال حاضر سایز تولیدی میلگردهای تولیدی مجموعه ما از 12 تا 32 بوده و در سال آتی دو سایز خاص 8 و 10 را نیز تولید خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهداف این مجموعه در بحث صادرات، تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما بیشتر بر فروش صادراتی متمرکز است که با توجه به بازار عراق و میزان تقاضای بالای فولاد این کشور، بیشترین تمرکز ما تامین میلگرد فولادی مورد نیاز عراق است؛ البته در حال ‌حاضر به کشورهایی نظیر سوریه نیز میلگرد ارسال می­‌کنیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد آتیه خلیج فارس در پایان صحبت‌های خود گفت: یکی از مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم، برداشته شدن معافیت پرداخت ارزی کشورهای عراق و افغانستان است؛ زیرا مشتریان عراقی این شرط را نپذیرفته و متاسفانه ارز نمی‌دهند، بنابراین با توجه به اینکه توافقات ما قبل از ابلاغ این مصوبه است به دنبال حل این مشکل هستیم.