رشد 35 درصدی قیمت مسکن در یکماه !

رشد 35 درصدی قیمت مسکن در یکماه !

گزارش سازمان آمار

سازمان آمار، گزارش مربوط به معاملات املاک در مناطق 22 گانه تهران را برای دی ماه 1402 منتشر کرد. در این گزارش، میانگین قیمتی شهر تهران و میانگین قیمتی هر منطقه براساس معاملات ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات محاسبه و گردآوری می‌شود. نتایج این این گزارش نشان می‌دهد در دی ماه 1402 ، قیمت آپارتمان در یکی از مناطق تهران 35 درصد جهش را تجربه کرده است.

قیمت مسکن در تهران

طبق آخرین گزارش مرکز آمار، میانگین وزنی قیمت هر متر مربع مسکن در تهران 80 میلیون و 610 هزار تومان بوده است. این در حالی است که در آذر ماه این رقم 80 میلیون و 298 هزار تومان بوده است. بر این اساس، میانگین وزنی قیمت مسکن ،طی یک ماه تقریبا 3 درصد افزایش یافته است. همچنین در بازه گفته شده شاهد 4465 معامله در سطح تهران بودیم. تعداد معاملات در آذرماه 4072 بود که شاهد رشد حدود 10 درصدی تعداد معاملات در دی ماه بودیم.

بر اساس گزارش سازمان آمار شاهد رشد 35 درصد قیمت هر متر مربع آپارتمان در منطقه 22 تهران بودیم. قیمت آپارتمان در این منطقه، در آذرماه حدود 61.5 میلیون تومان بوده در حالی که قیمت هر متر آپارتمان در انتهای دی ماه به 83.3 میلیون تومان رسیده است. مهمترین دلیل رشد قیمت در این منطقه را می توان نامتوازن بودن ملک های منطقه دانست. در حالی که برخی از آپارتمان ها در این ناحیه 2 این منطقه (کوهک) قیمت های بالای 100 میلیون تومان دارند، آپارتمان هایی در ناحیه 3 ( شریف و اردستانی) با میانگین قیمت 60 میلیون تومان معامله می شوند.

قیمت آپارتمان در دی ماه
برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید
قیمت آپارتمان در آذرماه