سرمایه گذاری در طلا یا ارز دیجیتال؟

سرمایه گذاری در طلا یا ارز دیجیتال؟

طلا بخریم یا بیت کوین؟ سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یا طلا؟ اگر تابحال به سرمایه گذاری فکر کرده باشید این سوال ها احتمالا برای شما پیش آمده است. یک سبد سرمایه گذاری مناسب،یک سبد سرمایه گذاری متنوع میباشد که در این سبد سرمایه گذاری متنوع بسته به شرایط روز بازارها و روند احتمالیشان در آینده درصد اختصاصی به هر بازار متفاوت میباشد. علاوه بر این مثلا در یک بازار خاص مثل بازار سهام یا مثلا در بازار ارزهای دیجیتال همواره به دنبال انتخاب نمادها یا ارزهای دیجیتالی هستیم که بتوانند بیشترین بازدهی مثبت را در روند صعودی و کمترین میزان ضرر را در روند نزولی نصیبمان کنند.

تحلیل نسبیتی بیت کوین به طلا

تحلیل نسبیتی برای مقایسه قیمت دو نماد متفاوت به ما کمک می کند و در شرایطی که میان دو نماد حتی از دو بازار متفاوت مردد مانده ایم، استفاده از این ابزار می تواند در تصمیم گیری موثر باشد.

حال از آنجایی که هم قیمت طلا و هم قیمت بیتکوین در داخل کشور به دو پارامتر نرخ دلار و نرخ های جهانیشان بستگی دارد و از طرفی پارامتر نرخ دلار در هر دو بازار یکسان میباشد، در این نوشتار تحلیلی  با استفاده از تحلیل نسبیتی به بررسی این موضوع پرداخته ایم که طی هفته ها و ماه های آتی درصد بیشتر از سبد سرمایه گذاریمان را به کدام بازار اختصاص دهیم.

همانطور که در تصویر پایین(نسبت قیمت بیتکوین به طلا طبق داده های هفتگی) ملاحظه مینمایید پس از رسیدن این نسبت به ناحیه ی مقاومتی بسیار مهم 40-37 شاهد نزول نسبت به معنای شرایط بهتر طلا نسبت به بیتکوین بوده ایم.(بطور کلی هرگاه این نمودار صعودی باشد بیتکوین شرایط بهتری نسبت به طلا دارد و هرگاه نزولی باشد طلا شرایط بهتری نسبت به بیتکوین دارد)
در شرایط فعلی این نسبت (حاصل تقسیم قیمت بیتکوین به قیمت اونس طلای جهانی) عدد 15.65 را نشان میدهد و درون یک کانال نزولی کوتاه مدتی در حال نوسان میباشد .

نمودار تکنیکال قیمت بیت کوین به طلای جهانی

تحلیل نسبیتی بیت کوین به طلا
برای مشاهدهدنمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

نتیجه گیری؛ کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب تر است؟

در دو صورت میتوان انتظار بازدهی بهتر بیتکوین نسبت به طلا  را طی هفته ها و ماه های آتی داشت:

  1. در صورتی که این نسبت کانال نزولی خود را به سمت بالا بشکند.
  2. در صورتی که به حمایت مهم خط روند صعودی و حدود عدد 8/9 برسد که در این صورت هم میتوان انتظار تغییر روند به نفع بیتکوین را داشت.
برای مشاهده قیمت لحظه‌ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *