تحلیل و بررسی تکنیکالی شتران | چهارشنبه یکم بهمن 99

تحلیل و بررسی تکنیکالی شتران | چهارشنبه یکم بهمن 99

شرکت پالایش نفت تهران در بازار دوم بورس و گروه “فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای” با نماد “شتران” مورد معامله قرار می گیرد.

تابلو معاملاتی:

در جریان معاملات امروز، بیش 33 میلیون برگ سهم به ارزش 26 میلیارد تومان با قیمت پایانی 790 تومان (4.77%+) داد وستد شد و با صف خرید به کار خود پایان داد.

نسبت قدرت خریدار به فروشنده حقیقی عدد 3039 را نشان می دهد و حدود 8.5 میلیارد تومان ورود پول حقیقی به سهم داشتیم.

تحلیل تکنیکال

این نماد از اواخر سال قبل روند صعودی خود آغاز کرد با ثبت رشد 723 درصدی، با افزایش عرضه ها روند نزولی به خود گرفت و تا به امروز قیمت سهم 75 درصد از سقف خود فاصله گرفته است.

از دید تکنیکالی، این سهم درون مجموعه ای از کانال های صعودی در حال نوسان است. به نظر می رسد سهم یک الگوی اصلاحی پیچیده را سپری می کند و اکنون درون موج y از این الگو به سر می برد که هر شکلی می تواند به خود بگیرد.

روز گذشته سهم به محدوده حمایتی 720-750 تومان (تلاقی دو خط روند صعودی و تراز فیبو) واکنش خوبی داشت و حجم قابل ملاحظه ای نیز معامله شد که می تواند نوید روزهای مثبت بیشتری در این سهم بدهد.

در صورت ادامه صعود و رشد قیمتی سهم، مقاومت سنگین 900-1000 تومان را سر راه خود می بیند که گذر از آن با توجه به شرایط بازار کار آسانی نخواهد بود.

اگر سهم بتواند از این مقاومت عبور کند و روی آن تثبیت دهد، می توان ورود به سهم را بررسی کرد (سناریو شماره یک) در غیر این صورت ورود به سهم می تواند با ریسک همراه باشد.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

از طرفی دیگر، اگر سهم خط روند حمایتی میان مدت (مشکی رنگ) را رو به پایین بشکند (سناریو 2)، حمایت بعدی آن را می توان 540-580 تومان در نظر گرفت و افت قیمتی /زمانی سهم ادامه دار خواهد بود.

اهداف فعلی سهم را می توان 900-1000 تومان و در صورت عبور از این مقاومت، 1550-1766 تومان هدف بعدی سهم خواهد بود.

جمع بندی:

با توجه به شرایط بازار، به نظر می رسد بهترین نقطه ورود به سهم پس از شکست مقاومت 900-1000 تومان باشد. تا زمانی که قیمت سهم زیر این محدوده قرار گرفته است، احتمال نزول قیمتی بیشتر از صعود قیمت خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *