تحلیل تکنیکال دی | 21 دی 1399

تحلیل تکنیکال دی | 21 دی 1399

در تحلیل تکنیکال قبلی نماد دی به این موضوع اشاره شد که با توجه به نحوه معاملات این سهم در نزدیکی حمایت 4000 تومان، امکان شکست حمایت را محتمل دانستیم که این اتفاق نیز رخ داد و با از دست دادن این سطح توام با فشار فروش سنگین، حمایت های 3800 تومان و 3400 تومان از دست رفت و حد ضرر الگوی اصلاحی زده شد.

در طول معاملات امروز، بیش از 7.1 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 30818 ریال ( 5%-) داد وستد شد و سهم با صف فروش به کار خود پایان داد.

در حال حاضر به نظر می رسد سهم درون موج اصلاحی c خود قرار دارد و می توان از محدوده حمایتی 2550-2800 تومان، انتظار حمایت سهم و بهبود قیمتی سهم را داشت.

دو سناریو می توان برای این سهم در نظر گرفت.

سناریو اول:

در سناریو اول، سهم می تواند از محدوده حمایتی مشخص شده، با ورود خریداران روند صعودی خود را در قالب ریز موج d از یک مثلث خنثی شروع کند و سپس با تکمیل آخرین لگ اصلاحی الگو (ریز موج e)، موج 5 صعودی خود را آغاز کند.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

سناریو دوم:

در این سناریو، الگوی اصلاحی موج 4 را می توان در قالب یک زیگزاگ در نظر گرفت که از یکی از سطوح 2500-2800 تومان و یا 1750-1800 تومان، سهم می تواند موج صعودی جدید خود را در قالب موج 5 آغاز کند. در صورت بازگشت قیمت از سطح 2500-2800 تومان، اولین هدف آن را می توان محدوده 4000 تومان در نظر گرفت.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

اگر نزول قیمتی تا محدوده حمایتی دوم ادامه دار باشد، هدف آن 3200 تومان خواهد بود.

نتیجه گیری:

با توجه به اینکه سهم در وضعیت صف فروش قرار دارد، تا زمانی که صف فروش سهم با حجم معاملات بالا جمع آوری نشود و تاییدیه کندلی جهت روند صعودی خود را نمایان نکند، خرید سهم می تواند با ریسک همراه باشد.


شما می توانید جهت مشاهده تحلیل ها و رصد بازار در تایم معاملات، کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) را دنبال کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *