بررسی عملکرد کلی صندوق‌های سهامی قابل معامله اسفند 1402

بررسی عملکرد کلی صندوق‌های سهامی قابل معامله اسفند 1402

در اسفند 1402، برآیند خرید و فروش صندوق‌های سهامی قابل معامله معادل 1,648 میلیارد تومان بوده؛ به این معنی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سمت خرید سهام، قوی‌تر ظاهر شده‌اند.در این میان، صندوق‌های موج، آذرین و شتاب بالاترین برآیند خرید و فروش مثبت و صندوق‌های کاریس، متال و دریا بالاترین برآیند خرید و فروش منفی را داشته‌اند. در اسفندماه اگرچه خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیش از فروش آن‌ها بوده است، اما در رابطه با اوراق اختیار خرید، عکس این موضوع رخ داده؛ به نحوی‌که برآیند خرید و فروش اوراق مزبور از سمت صندوق‌ها معادل منفی 24 میلیارد تومان بوده است.

برآیند خرید و فروش صندوق‌ها

صندوق‌های موج، آذرین و شتاب بالاترین برآیند خرید و فروش مثبت و صندوق‌های کاریس، متال و دریا بالاترین برآیند خرید و فروش منفی را داشته‌اند.

جذاب‌ترین نمادها

نمادهای بورسی، فولاد و فملی از صنعت فلزات اساسی و شیراز از صنعت شیمیایی در صدر برآیند خرید و فروش مثبتِ صندوق‌ها قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، نمادهای وبانک، فجر و سغدیر بیشترین برآیند خرید و فروش منفی را داشته‌اند. همچنین صندوق‌های موج، آذرین و شتاب بالاترین برآیند خرید و فروش مثبت از نماد فولاد و صندوق‌های توان، آساس و خلیج بیشترین برآیند خرید و فروش منفی از نماد وبانک را داشته‌اند.

جذاب‌ترین صنایع بورسی

در میان صنایع بورسی، صنایع فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و چند رشته‌ای صنعتی به ترتیب در صدر توجهات صندوق‌ها بوده و در نقطه‌ی مقابل، صنایع غذایی، ماشین آلات و سرمایه‌گذاری‌ها با بیشترین برآیند خرید و فروش منفی از سمت صندوق‌ها مواجه شده‌اند.
بالاترین برآیند خرید و فروش مثبت صندوق‌های سهامی قابل معامله در فلزات اساسی مربوط به نمادهای فولاد، فملی و فغدیر و بالاترین برآیند خرید و فروش منفی در صنعت غذایی مربوط به نمادهای آردینه، غکورش و غسالم بوده است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران