دلایل افزایش قیمت مس و آلومینیم از دیدگاه بلومبرگ

دلایل افزایش قیمت مس و آلومینیم از دیدگاه بلومبرگ

بنا به گزارش پایگاه تحلیلی اقتصادی بلومبرگ؛ قیمت مس و آلومینیم در پی تقویت تورم، افزایش شدید یافتند.

به نقل از بلومبرگ، تقاضای گسترده در بازارهای فلزات اساسی به سرعت در حال افزایش است و محدودیت عرضه، مشکلات لجستیکی و همینطور تقاضای رو به رشد یک طوفان تورمی ایجاد کرده که موجب صعود قیمت ها به اوج چندین ساله شده است.

آلومینیوم به بالاترین سطح خود در 13 سال گذشته رسیده و نیکل نیز بالاترین سطح از سال 2014 را در لندن تجربه می کند.

این موج افزایشی در کامودیتی ها و افزایش شدید هزینه های حمل و انرژی قیمت مصرف کننده جهانی را بالا برده است. تورم کارخانه های چینی به بالاترین حد 13 سال گذشته رسیده است درحالی که پیش بینی می شود قیمت مصرف کننده در آمریکا برای سومین سال متوالی بیش از 5 درصد افزایش یابد.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

با افزایش 43 درصدی قیمت آلومینیوم در سال جاری رقابت پذیری هزینه این فلز سبک وزن در برابر مس به سرعت در حال محو و کمرنگ شدن است.

پس از زیان های پی در پی مس برای تحویل در ماه دسامبر، این فلز سرخ دوباره تقویت شد و 4.2 درصد نسبت به تسویه روز پنج شنبه جهش کرد و به ازای هر پوند 4.469 دلار یا 9831 دلار در هر تن در بازار Comex نیویورک رسید.

موجودی مس شانگهای نیز نسبت به هفته قبل 10.7 درصد کاهش یافته و به پایین ترین سطح خود در 10 سال اخیر رسید چراکه محدودیت عرضه باعث افزایش قیمت فلزات شده است.

اطلاعات Refinitiv Eikon نشان می دهد موجودی مس قابل تحویل در انبارهای تحت نظارت بورس آتی شانگهای اکنون 61,838 تن است که پایین ترین سطح از دسامبر 2011 است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *