قیمت دلار تا کجا می‌تازد؟

قیمت دلار تا کجا می‌تازد؟

بعد از سقف‌شکنی دلار، قیمت آن به مرز 40 هزار تومان نیز رسید، اما سوال این است که قیمت دلار تا کجا پیش خواهد رفت؟ قیمت تعادلی دلار(یا همان قیمت بنیادی که براساس داده‌های اقتصادی بدست می‌آید) در چه محدوده‌ای قرار دارد؟

بر اساس داده‌های اقتصادی، در حال حاضر محدوده‌ی تعادلی قیمت دلار در بازه‌ی 36 الی 38 هزار تومان قرار دارد.

قیمت دلار تا کجا می تازد؟

اگرچه در کوتاه‌مدت قیمت دلار در بازار آزاد ممکن است همراه هیجانات از محدوه‌های تعادلیِ خود فاصله بگیرد و بعضا این فاصله می‌تواند بسیار زیاد باشد؛ اما توجه داشته باشید در مواقعی که دلار خیلی پایین‌تر و یا بالاتر از قیمت‌های تعادلی خود قرار دارد، مجددا به سمت محدوده‌ تعادلی حرکت می‌کند.

تذکر مهم این است که محدوده‌ی تعادلی دلار در طی زمان تغییر می‌کند و داده‌های فوق را در ماه‌های آتی نیز بروزرسانی خواهیم کرد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • باید دلار نیمایی به شرکت‌های بازرگانی و شرکت‌های نمایندگی خودروهای خارجی در تهران بر اساس لیست خریدشان از شرکت‌های خارجی و اسناد مالی‌شان و اطلاعات واردات از گمرک تعلق بگیرد و از واردات کالا از طریق گمرک و اداره صمت دولت اطمینان پیدا کند با این کار قیمت دلار کم میشود

  • طبق الگوهای پیش بینی بازارهای مالی، احتمالا در بازه زمانی کمتر از یکسال در صورت تداوم شرایط فعلی اقتصاد ایران، نرخ دلار محدوده ۵۰ هزار تومان را هم خواهد دید

  • اصلا زمانی که قیمت دلار می تازد تقصیر خود ما است! زیرا این علامت نشان نباید دلار خریدن است؟ زیرا بازارش اشبا شده و خرید آن ممنوع.

    • سلام دلارتاشب عیدبه 50هزارتومان میرسدوتا تابستان آینده 100هزادتومان میشود

  • نه این موضوع صحیح نیست بلکه محدوده تعادلی دلار ۴۲ تا ۴۴ است و ممکن است کمی بالاتر رود و سپس به قیمت اصلی خود بازگردد امابه هیچ وجه نمیتواندمحدوده تعادلی در حال حاضر ۳۶ تا ۳۸ باشد.

  • تا وقتی مسولان درایت و مدیریت نداشته باشن دلار تا صد هزار تومان هم میرد

    • بسیار غیر واقعی است اگر دیگر دلار به زیر ۴۰هزار تومن برگردد دوامی نخواهد داشت چون تقاضا برای خرید بسیار زیادی وجود دارد هر گونه کاهش قیمت اثرات افزایشی شدید تری در بر خواهد داشت