تحلیل و بررسی شاخص بانک ها | دوشنبه 15 دی

تحلیل و بررسی شاخص بانک ها | دوشنبه 15 دی

در ادامه بررسی صنایع، امروز قصد داریم به تحلیل و بررسی شاخص گروه بانکی بپردازیم.

شاخص بانک ها نیز به عنوان یکی از صنایع پیشرو بازار سرمایه، از اواخر دی ماه سال قبل، روند پر قدرت انگیزشی خود را آغاز کرد و با ثبت رشد 610 درصدی، از محدوده 1530 واحد، تا نزدیکی 11000 واحد افزایش یافت و سپس وارد اصلاح شد.

چند سناریو برای این گروه می توان در نظر گرفت که ما در اینجا به بررسی 3 سناریو از آن خواهیم پرداخت.

سناریو اول:

اگر شروع روند صعودی را از اواخر سال قبل در نظر بگیریم، می توان گفت نمودار به صورت یک زیگزاگ بالارونده در حال صعود است و اکنون درون موج b از این صعود قرار داریم که با تکمیل ریزموج های آن، می توانیم شاهد رشد مجدد این گروه در قالب موج (c) با اهداف 14000 واحد، 22400 واحد و 47000 واحد باشیم.

شرط فعال سازی این سناریو را می توان در مرحله اول گذر از مقاومت 9000 واحد و سپس 11000 واحد (سقف قبلی) دانست.

محدوده های حمایتی این سناریو را می توان 7500-8000 واحد و 6750 واحد (کف قبلی) و در حالت بد بینانه، 5150 واحد در نظر گرفت.

(نمودارها در تایم فریم هفتگی بررسی شده است.)

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید.

سناریو دوم:

سناریو دوم بیان می کند که ما یک روند پر قدرت صعودی در قالب 5 موج به اتمام رسانده ایم و اکنون درون فاز اصلاحی قیمتی / زمانی از یک روند بلند تر هستیم که تکمیل شدن آن می تواند تا سال آینده به طول بیانجامد. و پس از تکمیل این موج، یک ابر روند صعودی پر قدرت دیگر را آغاز خواهیم بود.

کسب اطلاعات بیشتر درباره صفر تا صد نحوه تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی از طریق ویدئو‌ها و مقالات آموزشی در سایت سینگال
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید.
 

سناریو سوم:

با بررسی قیمت آخر اصلاح، می توان سناریو سومی را برای آن تعریف کرد. به این صورت که ما کل اصلاح را یک 5 موجی در نظر گرفته که اکنون درون موج e از آن قرار داریم و باید کم کم شاهد رشد این گروه باشیم.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

جمع بندی:

با توجه به شرایط سیستماتیک کشور و همچنین شرایط بنیادی بانک های بزرگ بعلاوه قیمت دلار، سناریو دوم را می توان کمی دور از انتظار دانست و سناریو های اول و سوم کمی با واقعیات جامعه و کشور همخوانی دارد، اما باید گوشه چشمی به آن نیز داشت. حد ضرر سناریو های اول و سوم را می توان از دست دادن حمایت خط روند صعودی در نظر گرفت.

شما می توانید جهت بررسی سهام در تایم معاملات، کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) را دنبال کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *