تحلیل تکنیکال فولاد | شنبه 27 دی 99

تحلیل تکنیکال فولاد | شنبه 27 دی 99

در این تحلیل قصد داریم به بررسی و تحلیل تکنیکالی نماد فولاد بپردازیم و نقاط احتمالی برگشت سهم را مشخص کنیم.

همانطور که کم وبیش از گوشه و کنار در مورد دستورالعمل وزارت صمت مبنی بر کاهش قیمت پایه فولاد در بورس کالا شنیده اید، این خبر به همراه کاهش قیمت دلار و همچنین کاهش سطح تورم انتظاری باعث افزایش فشار فروش و کاهش قیمتی این سهم گردید.

بررسی تابلو نماد:

شرکت فولاد مبارکه اصفهان یک از بزرگترین شرکت های بازار سرمایه با ارزش 2،156،880 میلیارد ریال، در بازار اول بورس و گروه “فلزات اساسی” با نماد “فولاد” مورد معامله قرار می گیرد.

در جریان معاملات امروز، حدود 170 میلیون برگ سهم به ارزش 175 میلیاد تومان با قیمت پایانی 1032 تومان ( 4.8%-) داد وستد شد و سهم بیشتر دقایق بازار را با صف فروش گذراند و خوشبختانه در دقایق پایانی صف فروش سهم جمع آوری شد که می تواند نکته مثتی برای معاملات روز دوشنبه این نماد باشد و با صف فروش به استقبال معاملات روز دوشنبه نرفت.

امروز قدرت خریداران به فروشندگان حقیقی عدد 0.43 را نشان می داد و بیش از 116.5 میلیارد تومان خروج پول حقیقی از سهم داشتیم.

کسب اطلاعات بیشتر درباره صفر تا صد نحوه تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی از طریق ویدئو‌ها و مقالات آموزشی در سایت سینگال

بررسی تکنیکالی نماد:

بررسی تکنیکالی نماد نشان می دهد که سهم پس از اتمام گام اول اصلاح در قالب موج w، رشد 38 درصدی از انتهای موج w، در قالب موج x به تمام رساند و اکنون به نظر می رسد درون موج بعدی الگوی اصلاحی پیچیده خود (موج y) شده است که این موج می تواند هر الگویی را از خود نشان دهد.

یکی از محتمل ترین الگوهایی که برای موج y می توان در نظر گرفت، اصلاح سهم در قالب یک زیگزاگ خواهد بود که سهم می تواند از محدوده حمایتی 1000 تومان یا 880-800 تومان، موج a از y را به اتمام رساند و پس از آن بتوان روزهای مثبتی را برای آن وکلیت بازار، شاهد بود.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

در صورت واکنش سهم به منطقه حمایتی 1000 تومان، می توان اهداف 1170 تومان و 1300 تومان را برای سهم در نظر گرفت.

جمع بندی:

با توجه به شکست حمایت مهم حوالی 1130-1150 تومان، حد ضرر کوتاه مدت سهم فعال شده است و تا زمانی که قیمت مجددا به بالای این سطح نفوذ نکند، ورود به سهم، با توجه به جو بازار، می تواند با ریسک همراه باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *