تحلیل تکنیکال فملی | دوشنبه 29 دی 99

تحلیل تکنیکال فملی | دوشنبه 29 دی 99

در این روزها، حال و روز بازار سرمایه خوب نیست و فشار فروش روی بازار سنگینی می کند. بسیاری از سهام شاخص ساز و همچنین شاخص کل، کف های قبلی خود را از دست داده اند و این موضوع بر فشار عرضه ها افزوده است.

در اینجا قصد داریم به بررسی یکی از سهام شاخص ساز بپردازیم و نقاط برگشت احتمالی این نماد را بررسی کنیم.

شرکت ملی مس ایران در بازار اول بورس و گروه “فلزات اساسی” با نماد “فملی” مورد معامله قرار می گیرد.

تابلو معاملاتی:

در جریان معاملات امروز، حدود 70 میلیون برگ سهم به ارزش 63 میلیارد تومان با قیمت پایانی 989 تومان (5%-) داد وستد شد با صف فروش نسبتا پر حجم، به استقبال معاملات فردا رفت.

قدرت خریداران حقیقی به فروشندگان عدد 0.35 را نشان می دهد و بیش از 38.5 میلیارد تومان خروج پول حقیقی از سهم داشتیم.

تحلیل تکنیکال:

با بررسی نمودار سهم، به نظر می رسد با یک اصلاح پیچیده روبرو هستیم که سهم پس از اتمام دو موج w و x، در حال حاضر درون ریز موج اول y قرار گرفته است که این الگو می تواند هر شکلی (از مثلث گرفته تا زیگزاگ) را به خود بگیرد.

با توجه به پیچیده شدن الگوی اصلاحی و صف فروش نسبتا سنگین در نزدیکی کف 958 تومان، با از دست دادن این سطح، پس گرفتن سقف قبلی کاری به مراتب سخت و زمان بر خواهد کرد.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

نکته منفی در مورد این سهم از دست دادن میانگین 200 روزه سهم است که از اواخر سال 94، تاکنون بالای این میانگین در حال معامله بوده است که خود می تواند دلیلی بر زمان بر بودن اصلاح آن باشد.

اگر حمایت 958 تومان را از دست رفته بدانیم، حمایت های بعدی را می توان محدوده 880 تومان (میانگین 300 روزه) و سپس 635 تومان دانست.

در صورت حمایت سهم از محدوده اول (958 تومان)، اولین هدف آن 1300-1350 تومان خواهد بود.

نمودار هفتگی

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

در نمودار هفتگی سهم در محدوده مهمی قرار گرفته است (حمایت خط میانی کانال آبی رنگ، کانال های صعودی بلند مدت و همچنین کف قبلی) که از دست دادن این سطح حمایتی و تثبیت زیر آن، اصلاح بیشتر قیمتی سهم را به دنبال خواهد داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *