تحلیل تکنیکال نماد شسپا به همراه نمودار (27 خرداد ماه 1399)

تحلیل تکنیکال نماد شسپا به همراه نمودار (27 خرداد ماه 1399)

پالایشگاه نفت سپاهان در سال 1371 به عنوان یکی از واحدهای پالایشگاه اصفهان آغار به فعالیت کرد. این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده روغن پایه در خاورمیانه با ظرفیت تولید سالانه 660 هزار تن محصولات شامل روغن پایه، اسلک واکس، پارافین و اکستراکت و انواع روغن های روانکار اعم از انواع روغن های خودرو، شناخته می شود.

بخش وسیعی از محصولات شرکت نفت سپاهان به کشورهای امارات، هند، پاکستان، چین و … از دو طریق عرضه در بورس کالا و عرضه در خارج از بورس بر اساس قواعد اینکوترمز صادر می شود. در بازار داخلی نیز از مهمترین تامین کنندگان روانکار کشور تحت برند اسپیدی محسوب می شود.

سهامدار اصلی شرکت، گروه پتروشیمی تابان فردا، با مالکیت حدود 64 درصدی، متعلق به شرکت سرمایه گذاری اهداف و سهامدار نهایی صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت می باشد.

سهام شرکت نفت سپاهان در خرداد ماه سال 1393 برای اولین بار در بازار دوم بورس و با  نماد “شسپا” در گروه “فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای” به عموم عرضه شد. و تا به امروز حدد 1700 درصد بازدهی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

در طول معاملات امروز حدود 16 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 23920 ریال (1.53%+) داد و ستد شد و قیمت آخرین معامله ثبت شده بر روی تابلو 24340 ریال (3.31%+) است.

EPS این شرکت 1695 ریال محاسبه شده است که با توجه به قیمت این سهم، p/e آن حدود 14.11 می باشد. p/e  گروه فرآورده های نفتی 25.12 محاسبه شده است و به نظر می رسد این اختلاف در آینده کمتر و کمتر شود.

از دید نموداری این سهم درون یک موج اصلاحی بالارونده در حال پیشروی است و می تواند با افزایش تقاضا و اتمام اصلاح، با اهداف 3100 تومان، 3850 تومان و 5000 تومان قابل بررسی باشد.

تحلیل تکنیکال نماد شسپا به همراه نمودار (27 خرداد ماه 1399)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از طرف دیگر اگر سهم از ناحیه کنونی با افزایش عرضه و فشار فروش روند نزول به خود بگیرد، حمایت های آن 2275 تومان، 2060 تومان و 1883 تومان خواهد بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت مشاهده بروزرسانی نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران