تحلیل تکنیکال خپارس | شنبه 4 بهمن 99

تحلیل تکنیکال خپارس | شنبه 4 بهمن 99

شرکت پارس خودرو در گروه “خودرو و ساخت قطعات” و بازار دوم بورس، با نماد “خپارس” مورد معامله قرار می گیرد.

تابلو معاملات:

در جریان معاملات اولین روز هفته، بیش از 18.8 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 612 تومان ( 4.79%+) داد وستد شد و سهم با صف خرید به کار خود پایان داد.

امروز قدرت خریداران حقیقی به فروشندگان حقیقی عدد 3.3 را نشان می دهد و حدود 880 میلیون تومان ورود پول حقیقی به سهم داشتیم.

تحلیل تکنیکال

بررسی نمودار هفتگی نشان می دهد که سهم پس از برخورد به سقف کانال بلند مدت، با واکنش منفی شدیدی روبرو شد و با افزایش عرضه ها حدود 80 درصد از سقف خود فاصله گرفت و در محدوده 520 تومان با حمایت روبرو شد که اخیرا نیز با رسیدن قیمت به همین منطقه، شاهد بهبود معاملات آن هستیم.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

افزایش عرضه ها سبب ورود قیمت سهم به کانال صعودی میان مدت (آبی رنگ) شد که با تکمیل پولبک به خط 0.75 و همچنین سقف کانال میان مدت، مجددا شاهد افزایش عرضه ها در این نماد بودیم.

حمایت های سهم را می توان 520 تومان، 400-420 تومان ( خط میانی کانال صعودی میان مدت) و در نهایت 330-340 تومان (خط میانی کانال صعودی بلند مدت) در نظر گرفت.

مهمترین مقاومت آن 930 تومان و تلاقی دو خط روند صعودی خواهد بود.

تحلیل الیوتی

بررسی الیوتی سهم نشان می دهد که این نماد پس از افت در قالب موج a، با افزایش تقاضا، از کف 525-530 تومان تا محدوده 38.2% فیبو بازگشتی رشد قیمت داشت و پس از آن جهت تکمیل موج c اصلاحی، روند نزولی به خود گرفت.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

به نظر می رسد اکنون این نماد در حال صعود به جهت تشکیل موج 4 از c باشد که می تواند در روزهای آتی به منظور اتمام اصلاح، کمی افت قیمتی داشته باشد.

مقاومت های پیش روی سهم می توان 659 تومان و 753 تومان در نظر گرفت (اتمام موج 4 از C).

حمایت های آن در صورت از دست دادن کف 525-530 تومان، 440-458 تومان و در نهایت 400 تومان خواهد بود.

جمع بندی:

به نظر می رسد سهم درحال طی کردن آخرین گام های اصلاحی خود درون یک زیگزاگ باشد که می تواند با تگمیل آن، شاهد رشد قیمتی در سهم باشیم.

بهترین نقطه خرید سهم را می توان پس از تثبیت روی حمایت 520 تومان و در نزدیکی آن و یا پس از واکنش مثبت به محدوده حمایتی 400-450 تومان دانست.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *