“حگهر” افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی سودخالص را ثبت کرد / بازدهی “حگهر” پس از عرضه اولیه مثبت بود

“حگهر” افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی سودخالص را ثبت کرد / بازدهی “حگهر” پس از عرضه اولیه مثبت بود
خلاصه اخبار

حگهر هم جزء سهم‌هایی بود که در سال جاری در ابتدا به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه شد، بازدهی این سهم پس از عرضه اولیه تاکنون بیش از ۲۰ درصد بوده و علاوه بر این نکته مثبت عملکرد بهار این سهم نیز با رشد سود همراه بوده است.

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، حگهر پس از عرضه اولیه در 20 اردیبهشت امسال ، که به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مرحله اول انجام شد، تاکنون بازدهی مثبت 23 درصدی داشته است.

درآمدهای عملیاتی این شرکت در بهار امسال برابر 664.2 میلیارد تومان یعنی 162 درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال بوده و بهای تمام شده با رقم 486.9 میلیارد تومان افزایش 154 درصدی داشته است.

سود ناخالص 177.3 میلیارد تومان افزایش 184 درصدی و سود عملیاتی با رشد 200 درصدی برابر 163.2 میلیارد تومان بوده است.

سود خالص با افزایش 201 درصدی به رقم 127.8 میلیارد تومان رسیده و به ازای هر سهم در طول مدت سه ماه 28.8 تومان سود محقق شده است.

علت افزایش 200 درصدی سود خالص موعد قراردادها بوده است، قراردادهای شرکت در 31 خرداد به اتمام می‌رسند و قراردهای جدید از اول تابستان با نرخ جدید محاسبه می‌شود ، بنابراین 3 ماهه اول امسال با نرخ قراردادهای 1400 محاسبه شده و با توجه به افزایش درآمدهای عملیاتی ناشی از عقد قراردادهای جدید و همچنین تعدیلات قراردادهای قبل، شاهد افزایش قابل توجه سود هستیم.

جمع درآمدهای شناسایی شده تا پایان تیرماه برابر 958 میلیارد تومان بوده که 128 درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال است.

بیشترین رقم قرارداد بسته شده در دوره 4 ماهه مربوط به درآمد حمل و نقل داخلی پروژه‌ها برای شرکت گل‌گهر برابر 357.3 میلیارد تومان بوده است.