تحلیل بنیادی دسبحان | آذر 1400

تحلیل بنیادی دسبحان | آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت سبحان دارو

شرکت سبحان دارو درسال1355 با نام شرکت آرایشی بهداشتی سویران به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال 1360مورد بهره برداری قرار گرفت و نام شرکت در سال 1364 به داروسازی سبحان تغییر یافت.

پس از گذشت 29سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1384شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال 1389 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. مرکز اصلی شرکت در تهران، خیابان دکتر فاطمی غربی و کارخانه در رشت، شهر صنعتی، بلوار صنعت 3، خیابان صنعت 3 می باشد و تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 382 نفر می باشد.

روند سودآوری دسبحان

سودآوری دسبحان

شرکت دسبحان در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ جمعا 2504120 میلیون ریال سود محقق کرده است که این میزان نسبت به دوره قبل 12% کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 39% افزایش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

شرکت در آخرین گزارش منتشر شده مربوط به 3ماهه دوم 1400 کاهش 45% را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که این کاهش سودآوری وضعیت مطلوبی را نشان نخواهد داد.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد پنج دوره آخر

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته مشخص می سازد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه پنجم سود سازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت دسبحان

روند فروش دسبحان

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند فروش شرکت در ماه‌های اخیر با نوسان همراه بوده است. دسبحان در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 1804625 میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده رشد 14% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک دسبحان

بررسی محصول استراتژیک دسبحان

شرکت در حال حاضر 4 گروه محصول به بازار عرضه می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر قرص و دراژه بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده است و بعنوان کالای استراتژیک مورد بررسی قرار می گیرد.

نرخ فروش محصول استراتژیک دسبحان

نرخ فروش محصول استراتژیک دسبحان

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه ماهه دوم 1400 نسبت به دوره قبل 9% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در دسبحان

میزان فروش محصول استراتژیک در دسبحان

مقایسه‌ها نشان می‌دهد میانگین میزان فروش شرکت در سه ماهه دوم سال1400 نسبت به دوره قبل 5% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 3% کاهش داشته است. 

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دسبحان

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دسبحان

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهام دارهای حقیقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام انجام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم دسبحان و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم دسبحان و شاخص کل بورس

از کنار هم گذاشتن شاخص کل بورس و نمودار دسبحان مشخص می شود این سهم در اکثر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی قوی بین این دو وجود دارد و در هنگام تحلیل سهم هم باید به وضعیت بازار و شاخص کل بورس وجه ویژه داشته باشیم.

ارزیابی

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله ، دسبحان امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

ارزیابی دسبحان

آخرین اطلاعات شرکت دسبحان درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *