ادامه بحران گاز طبیعی در جهان

ادامه بحران گاز طبیعی در جهان

به گزارش سیگنال نقل از کانال کامودیتی؛

رشد 500 درصدی قیمت گازطبیعی اروپا و 600 درصدی آسیا

 قیمت گاز طبیعی دنیا از کنترل دولت ها خارج شده است فصل سرما در برخی مناطق همچون اروپا شروع شده و فرصت کافی برای پرکردن مخازن ذخیره گاز، از دست رفته است.

در انگلستان سیاستمداران مستاصل شده و امیدوارند فصل سردی در پیش نباشد در غیر اینصورت با بحران تامین گاز مواجه خواهند بود.

در برزیل با کاهش دبی سد Parana دولت مجبور به واردات LNG شده و قیمت برق افزایش یافته است.

در چین موجودی مخازن گاز در کمترین سطح تاریخ بوده و با وجود رشد 100 درصدی واردات LNG طی یکسال اخیر، تقاضا همچنان بالا و بازار با کسری روبرو است.

در آمریکا انجمن حمایت از مصرف کنندگان از دولت تقاضا کرده تا زمان پرکردن مخازن ذخیره گازی این کشور که در محدوده کمترین سطح تاریخ است، جلوی صادرات گاز طبیعی را بگیرد.

در نمودار زیر شاهد این هستیم قیمت جهانی گاز شدیدا صعودی بوده و به ازای هر میلیون بی تی یو (واحد انرژی حرارتی گاز) به سطح 6 دلار و 30 سنت رسیده است که رشد 400 درصدی را در یکسال گذشته تجربه کرده است.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت گاز طبیعی

در روسیه دولت به شرکت گازپروم گفته که ابتدا باید مخازن ذخیره را پر کند و سپس به فکر صادرات باشد.

دنیا در انتظار بروز یک بحران گازی است عرضه گاز طبیعی محدود بوده و با افزایش قیمتها، تحریک نمیشود و برعکس نفت تحت کنترل اوپک هم نیست.

بحران انرژی در اروپا با شروع فصل پاییز و کاهش دما وارد فاز جدید شده است. قیمتها در سطح رکورد قیمت چندساله بوده و همچنان صعودی است.

تولید گاز طبیعی نروژ اندکی افزایش یافته و وضعیت وزش باد نیز بهبود یافته (انرژی بادی) لکن در مجموع شاهد کمبود عرضه هستیم و منحنی قیمت گاز غیرقابل کنترل به نظر میرسد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *