کاهش درامد فملی و فباهنر در تیر ماه
به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،
بررسی گزارش تیر ماه فملی
به گزارش شرکت ملی صنایع مس ایران در 4 ماهه اول سال 98 مقدار 377 هزار و 568 تن محصول به فروش رسانده است که با این مقدار فروش درآمد شش هزار و 715 میلیارد تومانی محقق کرده است. این در حالی است که فملی در 4 ماهه اول سال 97 مقدار 407 هزار و 790 تن محصول تولید کرده است. بنابراین فروش فملی در چهار ماه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. اما درآمد فملی در 4 ماهه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داده استو فملی در 4 ماهه اول سال 97 درآمد سه هزار و 507 میلیاردتومانی داشته است که به شش هزار و 715 میلیارد تومان رسیده است.
مقایسه درآمد 4 ماه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است. با توجه به کاهش مقداری فروش در این دوره، دلیل اصلی دوبرابر شدن درآمد شرکت، افزایش نرخ فروش کاتد فملی، کنسانتره مس و مفتول، بیلت، اسلب است.
فملی در تیر ماه درآمد هزار و 611 میلیارد تومانی ساخته است که نسبت به خرداد ماه درآمد شرکت کاهش یافته است که به دلیل کاهش هزار تنی فروش کاتد است.
فملی برای سال مالی 98 مقدار فروش یک میلیون و 704 هزارتنی برآورد کرده است که طی 4 ماه 22% از مقدار فروش برآوردی را پوشش داده است.
بررسی گزارش تیر ماه فباهنر
شرکت صنایع مس شهید باهنر در 4 ماهه اول سال 98 با فروش شش هزار و 317 تن محصول درآمد 355 میلیارد تومانی ساخته است.
مقدار فروش فباهنر در 4 ماهه اول سال 97، پنج هزار و 501 تن است که در 4 ماهه اول سال 98 به شش هزار و 317 تن رسیده است. با توجه افزایش مقداری فروش و افزایش نرخ فروش محصولات، درآمد فباهنر افزایش یافت. درآمد فباهنر در 4 ماه اول سال 97 مبلغ 187 میلیارد تومان بوده که در 4 ماه اول سال 98 به 355 میلیارد تومان رسیده است. بنابراین درآمد فباهنر رشد 190درصدی داشته و میتوان گفت دو برابر شده است.
فباهنر در تیر ماه درآمد 109 میلیارد و 870 میلیون تومانی ساخته است که نسبت به خرداد ماه درآمد فملی کاهش یافته است، چرا که فباهنر در خرداد ماه درآمد 121 میلیارد تومانی داشته است. که دلیل اصلی کاهش درآمد تیر ماه فباهنر، کاهش 83 تنی فروش تسمه و ورق مسی است.
نکات مثبت و منفی در گزارش تیر ماه فملی و فباهنر
کاهش مقداری فروش: مهمترین نکته موجود در هر دو گزارش، کاهش مقداری فروش در تیر ماه است که مربوط به محصول اصلی فملی و فباهنر است.
فروش برآوردی فملی: فملی در 4 ماه تنها 22% از فروش را برآورد کرده است، بنابراین بین فروش براوردی و عملیاتی فاصله 11 درصدی وجود دارد.