اولین ریگ ماینینگ متحرک جهان راه‌اندازی شد!

اولین ریگ ماینینگ متحرک جهان راه‌اندازی شد!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

ماینینگ در خودرو

یکی از طرفداران صنعت رمزارز به نام سیمون بیرن(Simon Byrne) با نصب یک ریگ ماینینگ کوچک در صندوق عقب اتومبیل شخصی خود، فرآیند استخراج رمزارز را از گاراژ به جاده‌ها منتقل کرده است.

طبق گزارشاتی که در رابطه با این موضوع منتشر شده است، آقای بیرن اخیراً یک خودرو بی‌ام‌و آی هشت(BMV i8) را به قیمت 150 هزار دلاری خریداری کرده و یک گزینه‌ی جالب به آن افزوده است. وی این خودروی گران‌قیمت و زیبا را به یک ریگ ماینینگ مجهز به شش عدد کارت گرافیک آر‌تی‌ایکس 3080 (GeForce RTX 3080) مزین کرده است.

این ریگ ماینینگ متحرک توسط یک مادربورد ایسوس بی‌250(ASUS B250 Mining Expert) راه‌اندازی و یک منبع تغذیه‌ی 1600 وات از شرکت ای‌وی‌جی‌ای(EVGA SuperNOVA 1600 T2) وظیفه‌ی تامین برق آن را برعهده دارد. گفته می‌شود که این ریگ ماینینگ کوچک قابلیت استخراج بیت کوین و اتریوم را دارد.

اولین ریگ ماینینگ متحرک جهان استخراج رمزارز mining
تصویری از ریگ ماینینگ آقای بیرن

آزار گیمیرها، نه کسب درآمد

این طرفدار حوزه‌ی رمزارز دلیل اصلی راه‌اندازی این ریگ ماینینگ را «آزار دادن گیمیرها» و همچنین کسب درآمد هنگام رانندگی در جاده‌ها عنوان کرده است. گرچه کارت‌های گرافیک انتخاب شده توسط آقای بیرن اغلب توسط گیمیرهای حرفه‌ای و برای استفاده در سیستم‌های بالا رده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما همچنان یکی از سخت‌افزارهای قدرتمند جهت استخراج رمزارز هم هستند.

به گفته‌ی آقای بیرن«من برای کسب درآمد سریع به صنعت رمزارزها وارد نشده‌ام، اما پول بدست آمده را رها نمی‌کنم». وی همچنین توضیح داده است که باتری‌های این خودرو توانایی تامین انرژی مورد نیاز جهت فعالیت ریگ ماینینگ را دارد، اما همچنان مسئله گرمای تولید شده توسط کارت‌های گرافیک وجود داشته و راه‌حلی برای آن پیدا نشده است. در حال حاضر راه‌حل‌های پیشنهادی این است که وی تنها در زمستان رانندگی کند، و یا برای رفع گرمای تولیدی هنگام رانندگی درب عقب خودرو را باز نگه دارد.

این درحالیست که در ماه دسامبر گزارشات دیگری منتشر شده بود که نشان می‌داد آقای بیرن با پرداخت بالغ بر 93 هزار دلار، 78 کارت گرافیک قدرتمند را در خانه‌ی خود جهت استخراج رمزارز اتریوم(زمانی که این رمزارز حدود 700 دلار قیمت داشت) تعبیه کرده است. در آن زمان برآوردها نشان می‌داد که ریگ ماینینگ خانگی آقای بیرن علی‌رغم قبض برق سرسام‌آور، قابلیت درآمدزایی سالانه 122 هزار دلار را دارد.

نظر شما در رابطه با رویکرد آقای بیرن و تبدیل خودروی شخصی به ریگ استخراج رمزارز متحرک چیست؟ آیا چنین ابتکاراتی می‌توانند در آینده به روش‌های دارای بهره‌وری و یک عرف تبدیل شوند؟ نظرات و ایده‌های جالب خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.