خروج این برند جهانی از ایران در هالهای از ابهام/ پشت پرده شایعات چیست؟
اکوایران: پس از خروج فروشگاه زنجیرهای «وی وان» و سرمایهگذار عربستانی از بازار روغن خوراکی ایران، شایعاتی پیرامون خروج دیگر سرمایهگذاران خارجی از جمله برند «هایپر استار» نیز در حال شنیده شدن است.
به گزارش اکوایران، فروشگاههای زنجیرهای در ایران نقش مهمی در تامین کالاهای مصرفی، بهویژه محصولات اساسی، ایفا میکنند.
پس از خروج فروشگاه زنجیرهای «وی وان» که در ایران بیش از 100 شعبه داشت و نیز پایان فعالیت سرمایهگذار عربستان سعودی در بازار روغن خوراکی، هر گونه خبری درباره خروج سرمایهگذاران خارجی نگرانیهایی را در کشور ایجاد کرده است.
به گزارش مهر، مدتی است شایعاتی در خصوص خروج برند «هایپر استار» از بازار ایران به گوش میرسد. محمدعلی خراسانی، رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای کشور با رد این شایعات اظهار داشت که هایپر استار بیش از 15 سال است که در ایران فعالیت دارد و طرف قرارداد این برند با شهرداری است.
او ادامه داد: شایعه خروج شعبه باکری هایپر استار کذب است و قرارداد ساختمان این شعبه هنوز دو سال دیگر اعتبار دارد. علاوه بر این، مسئولان این برند در حال مذاکره برای تمدید قرارداد هستند.
خراسانی همچنین افزود که فروشگاههای بزرگ که سرمایهگذاریهای سنگینی دارند معمولاً برای تمدید قراردادهایشان یک یا دو سال قبل از پایان مدت قرارداد مذاکرات خود را آغاز میکنند.
رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای کشور در ادامه گفت: هایپر استار در حال حاضر 29 شعبه در استانهای مختلف از جمله تهران، شیراز، اصفهان، کرمان و یزد دارد و به زودی شعبه جدیدی در بابلسر افتتاح خواهد شد. این برند که سرمایهگذاری قابل توجهی در ایران دارد، به این زودیها قصد خروج از کشور را ندارد.
منبع: اکو ایران