حراج کادیلاک کلینتون

حراج کادیلاک کلینتون
خلاصه اخبار

دنیای‌اقتصاد :

لیموزین بیل کلینتون، رئیس‌‌‌جمهوری اسبق آمریکا به زودی در یک حراجی در ایالت فلوریدا فروخته می‌شود. این خودرو ساخت سال ۱۹۹۶ و مدل تغییر داده‌شده‌‌‌ای از کادیلاک فیلیت‌‌‌وود است.

به گزارش بی‌بی‌سی این خودرو یکی از سه خودرویی است که جنرال موتورز آن را با هزینه شش میلیون دلار برای چهل و دومین رئیس‌‌‌جمهوری آمریکا ساخت. یکی از دو دستگاه دیگر در اختیار سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا، CIA است و دیگری در موزه کلینتون نگهداری می‌شود.

طول این لیموزین شش متر و 86 سانتی‌متر و فاصله بین دو محورش چهار متر و 25 سانتی‌متر است. ارتفاع خودرو هم بیش از یک متر از مدل معمولی کادیلاک فیلیت‌‌‌وود بلندتر است تا رئیس‌‌‌جمهوری از پشت شیشه‌‌‌های ضدگلوله که قطرشان نزدیک به هشت سانتی‌متر است بهتر دیده شود.

علاوه بر شیشه‌‌‌های ضد‌گلوله، خودرو به سیستم‌های ضد‌بمب، اکسیژن‌رسانی، اطفای حریق، آژیر و چراغ‌‌‌های هشدار هم مجهز است. اتاق خودرو با ترکیبی از چرم آبی تیره و چوب طراحی شده و برای شش سرنشین در عقب جا دارد. اتاق همچنین به تلویزیون و سیستم پخش ویدئو هم مجهز است.یک موتور هشت سیلندر دست‌‌‌ساز با حجم 7.4 لیتر به این کادیلاک 4500 کیلوگرمی نیرو می‌دهد. این خودرو کمی بیش از‌هزار کیلومتر حرکت کرده است.استفاده از خودروهای رسمی برای روسای جمهور آمریکا از اوایل قرن بیستم آغاز شد. از دهه 40 میلادی و با بیشتر شدن تهدید‌‌‌ها به امنیت لیموزین‌‌‌های رئیس‌‌‌جمهوری توجه بیشتری شد. ترور جان اف‌‌‌‌کندی در سال 1963 امنیت این خودرو‌‌‌ها را به اولویت اصلی محافظان تبدیل کرد.

این خودرو‌‌‌ها با نظارت سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا توسط لینکلن، زیرمجموعه کارخانه فورد یا کادیلاک، زیرمجموعه کارخانه جنرال‌‌‌موتورز ساخته می‌‌‌شوند. لینکلن در میانه قرن بیستم محبوب‌‌‌تر بود و از دهه 80 به بعد، کادیلاک به گزینه اصلی تبدیل شد.

خودروی‌‌‌ کنونی رئیس‌‌‌جمهوری آمریکا که Beast یا هیولا لقب گرفته از امن‌‌‌ترین خودرو‌‌‌های جهان است. این خودرو در سال 2018 توسط کادیلاک ساخته شده است.

کادیلاک بیل کلینتون قرار است روز 18 ژانویه در «حراج خودروهای مکام» (Mecum) فروخته شود. مکام یکی از حراج‌‌‌های مشهور در آمریکا و جهان است که هر سال در شهر کیسیمی در ایالت فلوریدا برگزار می‌شود. قیمتی برای این خودرو تخمین زده نشده است.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *