صعودی‌ترین کلوز هفتگی بیت کوین؛ ۵ نکته مهم که باید در هفته جاری به آن توجه کرد

صعودی‌ترین کلوز هفتگی بیت کوین؛ ۵ نکته مهم که باید در هفته جاری به آن توجه کرد
خلاصه اخبار

بیت کوین هقته آخر ماه اکتبر را در وضعیتی صعودی آغاز کرده و حالا بسیاری به رشد بیشتر قیمت امید دارند. تحلیلگران امیدوارند پادشاه رمزارزها روزهای آخر ماه اکتبر را در وضعیتی نوسانی سپری کند. با این حال، انتظار می‌رود پیش از صعود بیشتر، ابتدا گپ CME که در حوالی ۶۷٬۰۰۰ دلار تشکیل شده پر …

بیت کوین هقته آخر ماه اکتبر را در وضعیتی صعودی آغاز کرده و حالا بسیاری به رشد بیشتر قیمت امید دارند. تحلیلگران امیدوارند پادشاه رمزارزها روزهای آخر ماه اکتبر را در وضعیتی نوسانی سپری کند. با این حال، انتظار می‌رود پیش از صعود بیشتر، ابتدا گپ CME که در حوالی 67٬000 دلار تشکیل شده پر شود.

به گزارش میهن بلاکچین، مشابه با هفته‌های گذشته، این هفته نیز داده‌های اقتصاد کلان آمریکا و انتخابات این کشور در راس توجهات قرار دارند و این می‌تواند به بازگشت نوسانات به بازار کمک کند.

در دید تکنیکال، پس از کلوز هفتگی صعودی بیت کوین، این ارز دیجیتال در حال خروج از کانال نزولی خود که از زمان رکوردشکنی در ماه مارس تاکنون وجود دارد است. در همین حال، تعداد هولدرهای آمریکایی در حال افزایش است که اتفاقی مهم در بازارهای صعودی بلندمدت بیت کوین محسوب می‌شود.

علاقه سرمایه‌گذاران خرد به بیت کوین نیز در سطوح پایینی مانده اما نهنگ‌ها همچنان به انباشت بیشتر ادامه می‌دهند. این روند در گذشته نیز به افزایش قیمت بیت کوین دامن زده بود. در این مطلب، 5 نکته مهم که باید در هفته جاری به آن توجه کرد را بررسی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تقاطع طلایی و زمزمه‌ها از صعود بیشتر

کندل هفتگی بیت کوین روز گذشته در وضعیتی صعودی و نزدیک به 68٬000 دلار بسته شد. اگرچه این بالاترین کلوز هفتگی در ماه اکتبر نیست اما با نزدیک شدن به پایان ماه، از افزایش مومنتوم صعودی خبر می‌دهد.

نمودار بیت کوین تایم فریم 1 ساعته - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین تایم فریم 1 ساعته – منبع: TradingView

در نتیجه رشد قیمت بیت کوین در حال حاضر گپی در بازار آتی CME بیت کوین تشکیل شده که احتمالا در کوتاه‌مدت پر خواهد شد. دن کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades)، معامله‌گر معروف در توییتی با اشاره به این گپ در حوالی 67٬000 دلار نوشته است:

فکر می‌کنم هفته آینده و آخر ماه بسیار پرنوسانی را تجربه خواهیم کرد. نوامبر نیز به خودی خود احتمالا اتفاقات زیادی را تجربه می‌کند.

نمودار بیت کوین در بازار فیوچرز CME - منبع: Daan Crypto Trades
نمودار بیت کوین در بازار فیوچرز CME – منبع: Daan Crypto Trades

در حالی که کمتر از یک هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، معامله‌گران خود را برای نوسانات در بازار دارایی‌های پرریسک از جمله کریپتو آماده می‌کنند.

در تایم فریم‌های بالاتر، تحلیلگران می‌گویند بیت کوین همچنان در حال تثبیت شدن پایین‌تر از رکورد 73٬800 دلاری ماه مارس خود است. تریدری به نام رومن (Roman) در این باره می‌گوید:

تا زمانی که این روند تثبیتی ادامه یابد، نوسان لازم برای شکسته‌شدن مقاومت 70٬000 دلاری فراهم خواهد شد. رنج زدن قیمت خسته‌کننده است اما چیزی که به دنبال آن رخ می‌دهد یک روند صعودی کلان جدید است. 70٬000 دلار سطحی است که برای خروج از این محدوده 7 ماهه باید شکسته شود.

نمودار بیت کوین تایم فریم 1 روزه - منبع: Roman/X
نمودار بیت کوین تایم فریم 1 روزه – منبع: Roman/X

در همین حال، تحلیلگر دیگری به نام ساتوشی استاکر (Satoshi Stacker) به تشکیل تقاطع طلایی در نمودار تایم فریم 1 روزه بیت کوین اشاره کرده که در آن، میانگین متحرک ساده 50 روزه از همتای 200 روزه خود عبور کرده است.

این تحلیلگر در این رابطه می‌گوید:

آخرین باری که این اتفاق افتاد (تقریبا یک سال پیش)، قیمت بیت کوین طی 5 ماه بیش از 2 برابر شد.

در صورت تکرار تاریخ، قیمت بیت کوین در سه‌ماهه اول سال 2025 بالاخره 6 رقمی شده و از صدهزار دلار عبور خواهد کرد.

تقاطع صعودی در نمودار بیت کوین - منبع: Satoshi Stacker/X
تقاطع صعودی در نمودار بیت کوین – منبع: Satoshi Stacker/X

باز هم اقتصاد کلان آمریکا

پس از دو هفته نسبتا آرام، در تقویم این هفته اقتصاد کلان آمریکا داده‌های مهمی دیده می‌شود که می‌توانند بر بازار تاثیر بگذارند. تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم (GDP)، گزارش درآمد شرکت‌های فناوری بزرگ، شاخص اشتغال بخش غیرکشاورزی، نرخ بیکاری و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای سنجش تورم است همه در روزهای آتی منتشر خواهند شد.

در همین حال، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز هفته آینده برگزار می‌شود و پس از آن فدرال رزرو نشست ماه نوامبر خود در مورد نرخ بهره را برگزار خواهد کرد.

هر دو این رویدادها، اتفاقات مهمی برای دارایی‌های پرریسک از جمله سهام و ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. نشریه اقتصادی کوبیسی لتر (The Kobeissi Letter) در این رابطه نوشته است:

هفته بزرگی پیش روی ماست که نوامبر بسیار شلوغی را رقم خواهد زد.

کریپتونئووو (CrypNuevo)، معامله‌گر معروف نیز هفته پایانی ماه اکتبر را با عنوان «یکی از سخت‌ترین هفته‌های معاملاتی سال» توصیف کرده است. به گفته وی در صورت کاهش قیمت می‌توان از فرصت خرید در کف استفاده کرد، با این حال، هرگونه غافلگیری در گزارش درآمد شرکت‌ها یا آمار اقتصاد کلان می‌تواند وضعیت را تغییر دهد.

وی در این رابطه نوشته است:

من پیش‌بینی‌ام را گفته‌ام اما کمی احتیاط کنید. هرگونه تغییرات غافلگیرکننده در گزارش درآمدها یا شاخص اشتغال بخش غیرکشاورزی بلافاصله می‌تواند این پیش‌بینی را بی‌اعتبار کند.

پیش‌بینی نرخ بهره در ماه نوامبر - منبع: CME Group
پیش‌بینی نرخ بهره در ماه نوامبر – منبع: CME Group

در همین حال، آخرین داده‌های فد واچ گروه CME نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از 95٪ احتمال می‌رود نرخ بهره در جلسه 7 نوامبر 0.25٪ کاهش یابد.

تحلیلگران شرکت کیو سی پی کپیتال (QCP Capital) در این رابطه می‌گویند:

احتمال کاهش 0.25٪ نرخ بهره در ماه نوامبر 95.1٪ است و بازار انتظار غافلگیری کمی دارد.

صعودی‌ترین کلوز هفتگی بیت کوین

کندل هفتگی بیت کوین در حوالی 67٬940 دلار بسته شد که به عقیده برخی از تحلیلگران، «صعودی‌ترین» کلوز برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

هفته گذشته، رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر معروف مدعی شده بود که حتی کلوز هفتگی در حوالی 66٬300 دلار نیز امیدوارکننده خواهد بود. با این حال، در پایان کندل بیت کوین بیش از 1000 دلار بالاتر از این سطح بسته شد که از رشد مومنتوم صعودی خبر می‌دهد.

اهمیت کلوز هفتگی بیت کوین زمانی آشکار می‌شود که رفتار این ارز دیجیتال از زمان رکوردشکنی در ماه مارس را بررسی کنیم. از آن زمان تاکنون، قیمت بیت کوین در کانال نزولی در حوالی نوسان بوده و هر بار برای خروج از آن با چالش مواجه شده است. با این حال،‌ به نظر می‌رسد که حالا لحظه تغییر فرا رسیده است.

رکت کپیتال روز گذشته پیش از بسته شدن کندل هفتگی در توییتی نوشت:

بیت کوین تنها چند ساعت تا کندل هفتگی صعودی خود فاصله دارد. این ارز دیجیتال در آستانه تایید شکست صعودی از خط مقاومت کانال (خط مشکی رنگ) است.

نمودار بیت کوین تایم فریم 1 هفته - منبع: Rekt Capital/X
نمودار بیت کوین تایم فریم 1 هفته – منبع: Rekt Capital/X

سایر تحلیلگران نیز به کلوز هفتگی بیت کوین واکنش مثبتی نشان دادند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم معاملاتی ترند اسپایدر (TrendSpider) وضعیت فعلی را آماده برای صعود بیشتر توصیف کردند. تحلیلگری به نام ماستش (Moustache) نیز معتقد است بیت کوین در ادامه به سراغ رکوردشکنی خواهد رفت:

به نظر می‌رسد خروج از الگوی وج نزولی گسترده بیت کوین کاملا آزمایش شده است. هدف بعدی، ATH جدید است.

نمودار بیت کوین تایم فریم 1 هفته - منبع: Moustache/X
نمودار بیت کوین تایم فریم 1 هفته – منبع: Moustache/X

افزایش مقدار بیت کوین در اختیار هولدرهای آمریکایی

برای اولین بار از زمان رکوردشکنی بیت کوین در ماه مارس، مقدار بیت کوین‌های در اختیار هولدرهای آمریکایی شروع به افزایش یافتن کرده است.

شرکت تحلیلی کریپتوکوانت با بررسی بیت کوین‌هایی که توسط بانک‌ها، صندوق‌ها و صرافی‌ها نگهداری می‌شود، وضعیت کنونی را با شروع روند صعودی در ابتدای سال 2023 مقایسه کرده است.

کریپتو سانمون (Crypto Sunmoon)، تحلیلگر کریپتوکوانت در این باره می‌گوید:

درصد بیت کوین‌هایی که توسط نهادهای آمریکایی (صرافی‌ها، بانک‌ها و صندوق‌ها) نگهداری می‌کند دوباره شروع به رشد کرده است. روند صعودی قوی اواخر سال 2023 با افزایش درصد بیت کوین در اختیار نهادهای آمریکایی آغاز شد. رنج زدن مداوم قیمت بیت کوین از مارس سال جاری اما این درصد را کاهش داد.

مقایسه عرضه بیت کوین در اختیار هولدرهای آمریکایی با دیگر کشورها - منبع: CryptoQuant
مقایسه عرضه بیت کوین در اختیار هولدرهای آمریکایی با دیگر کشورها – منبع: CryptoQuant

نمودار بالا میانگین متحرک نمایی 100 روزه مقدار بیت کوین در اختیار نهادهای آمریکایی در مقایسه با سایر کشورها را نشان می‌دهد.

تداوم انباشت نهنگ‌ها

پیش از این در گزارشی گفته بودیم که سیگنال‌های اولیه‌ای مبنی بر افزایش علاقه سرمایه‌گذاران خرد به بازار پس از یک وقفه طولانی دیده می‌شود. با این حال، علاقه این سرمایه‌گذاران به خرید بیت کوین از دید داده‌های گوگل ترندز همچنان در نزدیکی پایین‌ترین سطح 5 سال اخیر خود قرار دارد.

اما قضیه در مورد نهنگ‌ها کمی متفاوت است. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین در حال حاضر نسبت به این ارز دیجیتال خوش‌بین هستند و انباشت آنها ادامه دارد. البته این روند می‌تواند با رسیدن قیمت به نقطه مشخصی تغییر کند.

شرکت تحلیلی سنتیمنت در توییتی که سه روز پیش منتشر شده در این باره نوشته است:

سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین در حال انباشت ارزهای فروخته‌شده توسط معامله‌گران خرد هستند. این روند در طول تاریخ نتایج صعودی را در پی داشته است.

داده‌های سنتیمنت نشان می‌دهد که در دو هفته گذشته، تعداد نهنگ‌ها (کیف پول‌های حاوی حداقل 100 بیت کوین) 1.9٪ افزایش یافته است. با این حال در همین بازه تعداد آدرس‌هایی که زیر 100 بیت کوین موجودی دارند بیش از 20٬000 عدد یا 0.1٪ کاهش یافته است.

مقایسه آدرس‌های نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران خرد - منبع: Santiment/X
مقایسه آدرس‌های نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران خرد – منبع: Santiment/X

شرکت کریپتوکوانت نیز با تحلیل فعالیت کم سرمایه‌گذاران خرد در این باره می‌گوید:

در تاریخ 21 سپتامبر، تراکنش‌های روزانه سرمایه‌گذاران خرد به 326 میلیون دلار رسید که پایین‌ترین رقم از سال 2020 است. در طول تاریخ، فعالیت کم سرمایه‌گذاران خرد اغلب قبل از رشد قیمت این ارز دیجیتال اتفاق افتاده است.

تغییرات تقاضای سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین - منبع: CryptoQuant/X
تغییرات تقاضای سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین – منبع: CryptoQuant/X

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *