احتمال رکوردشکنی ETFهای بیت‌ کوین در آستانه نوامبر؛ هدف‌گذاری ۱ میلیون BTC با ورود سرمایه‌های تازه

احتمال رکوردشکنی ETFهای بیت‌ کوین در آستانه نوامبر؛ هدف‌گذاری ۱ میلیون BTC با ورود سرمایه‌های تازه
خلاصه اخبار

ETFهای بیت کوین اسپات در ایالات متحده ممکن است به زودی به مجموع ۱ میلیون BTC در دارایی‌های خود برسند، چرا که معامله‌گران برای تاثیرات مثبت احتمالی نوامبر بر بازار رمزارز آماده می‌شوند. این عوامل شامل انتخابات ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و رفع ممنوعیت استخراج بیت کوین در روسیه می‌باشند …

ETFهای بیت کوین اسپات در ایالات متحده ممکن است به زودی به مجموع 1 میلیون BTC در دارایی‌های خود برسند، چرا که معامله‌گران برای تاثیرات مثبت احتمالی نوامبر بر بازار رمزارز آماده می‌شوند. این عوامل شامل انتخابات ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و رفع ممنوعیت استخراج بیت کوین در روسیه می‌باشند که همگی در ماه نوامبر رخ خواهند داد.

هم‌اکنون، ETFهای اسپات بیت کوین در ایالات متحده حدود 976،893 بیت کوین به ارزش بیش از 66.2 میلیارد دلار نگهداری می‌کنند که حدود 5٪ از ارزش بازار 1.34 تریلیون دلاری BTC را تشکیل می‌دهد. این ETFها برای رسیدن به مرز 1 میلیون بیت کوین، به ورودی خالص 1.55 میلیارد دلاری نیاز دارند تا بتوانند 23،107 BTC دیگر خریداری کنند. به طور میانگین، برای تحقق این هدف تا پایان هفته، روزانه باید 301 میلیون دلار ورودی به صندوق‌ها صورت گیرد.

ورودی EFTهای بیت کوین

آلساندرو اوتاویانی، تحلیلگر بیت‌کوین، اظهار داشت که در دو هفته اخیر 3 میلیارد دلار به ETFهای اسپات بیت کوین وارد شده و افزود:

چنانچه این روند در نوامبر ادامه یابد، ثبت رکوردی جدید اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

شاخص‌های کلیدی ETFهای اسپات بیت کوین در آمریکا

معمولا روال بر این بود که قیمت بیت کوین چند ماه پس از رویداد هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج) افزایش یابد، آخرین هاوینگ هم در آوریل 2024 رخ داد و نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در 5 نوامبر می‌تواند به عنوان باد موافقی برای این ارز دیجیتال عمل کند.

در نوامبر 2020، بیت کوین پس از هاوینگ می 2020 و پیروزی جو بایدن، نزدیک به 43٪ افزایش یافت. انتظار می‌رود که این بار نیز، فارغ از نتیجه انتخابات، حرکات قیمتی مشابهی رخ دهد. CK Zheng، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق ZX Squared Capital، پیش‌بینی کرده که پیروزی دونالد ترامپ می‌تواند بزرگ‌ترین عامل رشد بازار رمزارزها باشد. او در این‌باره گفت:

معتقدم اگر ترامپ پیروز شود، حرکتی قوی در دارایی‌های پرخطر می‌تواند قیمت بیت کوین را تا پایان سال به 100،000 دلار برساند. اگر این اتفاق بیفتد، BTC رکوردی جدید و تاریخی خواهد زد و تیتر خبرهای جهانی می‌شود.

بیت کوین از نوامبر 2020 تا امروز، فقط در دسامبر 2020 و فوریه 2024 رشد ماهانه بیشتری داشت: فوریه اولین ماه کامل پس از راه‌اندازی ETFهای اسپات BTC بود. همچنین بخشی از افزایش قیمت اخیر را می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های مؤسسات دانشگاهی نسبت داد، به طوری که دانشگاه اموری در آتلانتا در پرونده‌ای به ارزش 15.1 میلیون دلار از تراست کوچک بیت‌کوین گری‌اسکیل سرمایه‌گذاری کرد.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو قرار است در تاریخ 6 و 7 نوامبر تشکیل جلسه دهد و ابزار Fedwatch گروه CME احتمال 94.7٪ کاهش 25 واحد پایه‌ای نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کند. کاهش نرخ بهره معمولاً فشار مالی روزانه را برای مصرف‌کنندگان عادی کاهش داده و اغلب تاثیر مثبتی بر بازارها دارد؛ حداقل در کوتاه‌مدت!

از سوی دیگر، رفع ممنوعیت استخراج بیت کوین در روسیه از اول نوامبر هم به عنوان توسعه‌ای مثبت برای بیت کوین در نظر گرفته شده که به تمرکززدایی و امنیت شبکه کمک می‌کند. در حال حاضر، BTC با قیمت 67،700 دلار معامله می‌شود و برای عبور از سطح 70،000 دلار با مشکل مواجه است، اما در سطح حمایتی 65،000 دلار پشتیبانی کافی دارد.

معامله‌گری در حوزه رمزارزها با نام لوکا در پستی در شبکه X در 26 اکتبر نوشت:

انبوهی از معاملات خرید در محدوده زیر 65،000 دلار قرار گرفته که سطح حمایتی بسیار مهمی است. اگر این سطح از دست برود، محدوده حمایتی بعدی 60،000 دلار خواهد بود.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *