لاوروف: سال‌هاست که مزدوران غربی در اوکراین حضور دارند

لاوروف: سال‌هاست که مزدوران غربی در اوکراین حضور دارند
خلاصه اخبار

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اخبار ادعایی منتشر شده مبنی بر کمک کره شمالی به کشورش در جنگ اوکراین گفت که از سال‌های گذشته مزدوران غربی در اوکراین حضور داشته‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت وگو با عبدالله علی آل یحیی دیپلمات ارشد کویتی به اخبار ورود نیروهای نظامی کره شمالی به روسیه واکنش نشان داد.

این مقام روسی گفت از سال‌های گذشته مزدوران نظامی بسیاری از کشورهای غربی وارد کی‌یف شده اند و علیه نیروهای روسیه می‌جنگند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها شواهد و مدارکی ارائه کرده است که نشان می‌دهد نیروهای نظامی ارتش‌های غربی در صفوف نیروهای مسلح اوکراین می جنگند.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره واکنش روسیه به احتمال استقرار نیروهای غربی در اوکراین و حمایت کره شمالی از مسکو خاطرنشان کرد که علاوه بر مزدوران خارجی، سلاح‌های بسیاری از سوی غرب روانه کی‌یف می‌شود.

این دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد: نظامیان غربی مدت‌هاست در اوکراین فعال هستند؛ این بخشی از جنگ ترکیبی است که ناتو و اتحادیه اروپا علیه کشور ما به راه انداخته‌اند و ما به خوبی از آن آگاه هستیم.

لاوروف هنگام صحبت در مورد روابط مسکو و پیونگ یانگ گفت که روسیه بارها تاکید کرده است معاهده مشارکت آنها آشکارا در دسترس و متن کامل آن منتشر شده است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که معاهده مذکور به هیچ وجه قوانین بین‌المللی را نقض نمی‌کند و حمایت متقابل را در صورت مواجهه هر یک از طرفین با حمله نظامی فراهم می‌کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *