نخستین معاملات برق در سامانه تخصیص برق ایران انجام شد

نخستین معاملات برق در سامانه تخصیص برق ایران انجام شد
خلاصه اخبار

نخستین معاملات سامانه تخصیص برق ایران (ستبا) در ابتدای آبان ماه امسال با موفقیت برگزار شد. این مچینگ مختص معاملات برق عادی به صورت بار پایه و برای ماه مهر بود.

به گزارش ایسنا، در اولین معاملات سامانه ستبا، چهار نیروگاه و دو خرده فروش برق، بیش از 600 مگاوات برق عرضه کردند و از طرفی 23 خرده فروش برق با تقاضای 744 مگاوات سفارشات خرید و فروش خود را ثبت کردند.

در نهایت نتایج معاملات برق عادی – بار پایه مهرماه، 744 مگاوات تقاضا از طرف 23 خرده فروش برق، 606 مگاوات عرضه از طرف 4 نیروگاه و 2 خرده فروش برق، 356 مگاوات معامله مچ شده، 70 مگاوات معامله کنسل شده، 286 مگاوات معامله محقق شده تعریف شد.

در نیمه دوم آبان ماه مچینگ‌های برق سبز، برق آذرماه(ماه پیش‌رو)، و معاملات سالانه برق عادی-بارپایه در سامانه تخصیص برق ایران انجام خواهد شد.

سامانه ستبا در آدرس https://setba.ir قابل دسترس است و این امکان را برای نیروگاه‌ها و سایر تامین کنندگان برق از یک سو و خرده فروشان برق از سوی دیگر به وجود آورده است تا به دور از روند انجام مذاکرات طولانی بتوانند برق مورد نظر خود را با قیمتی مطلوب تر از انتظارشان معامله کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *