دیپلمات سابق مصری: جوخه استشهادی برای ترور سران صهیونیست تشکیل شود

دیپلمات سابق مصری: جوخه استشهادی برای ترور سران صهیونیست تشکیل شود
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- دیپلمات سابق مصری ضمن تمجید از عملیات استشهادی روز یکشنبه در قلب تل آویو، خواستار تشکیل جوخه ترور سران صهیونیست شد و روی آوردن به شورای امنیت و تحرکات دیپلماتیک را برای مهار خوی ددمنشی اشغالگران بی‌نتیجه دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، رای الیوم با اشاره به عملیات استشهادی روز یکشنبه در نزدیکی مقر موساد در تل آویو که 6 کشته و 50 زخمی برجای گذاشت، به واکنش ها در این باره پرداخت.

«عبدالله الاشعل» دیپلمات سابق مصری با اشاره به این عملیات، آن را واکنشی عادی به نسل کشی فلسطینیانی دانست که کشورهای عربی و اسلامی آنها را تنها گذاشته اند.

وی ابراز امیدواری کرد که عملیات استشهادی علیه صهیونیست‌ها تشدید شود.

الاشعل با اشاره به بی نتیجه بودن روی آوردن به شورای امنیت برای مهار جنایات رژیم صهیونیستی گفت: یک گلوله به مراتب از هزاران کلام موثرتر است. باید جوخه استشهادی برای ترور رهبران صهیونیست تشکیل شود.

«عبدالقادر یاسین» تحلیلگر و مورخ فلسطینی نیز در واکنش به عملیات استشهادی در تل آویو گفت: هنگامی که افرادی که باید کاری کنند، تعلل می کنند، این جوانان هستند که وارد عمل می‌شوند. این عملیات انفرادی بستر مقاومت را تقویت می کند.

وی افزود: پس از نکبت 48 فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری خود را برای مقابله با صهیونیستها تجهیز و تسلیح کرده اند. این جوانان پاک، بشارت دهنده مقاومت شدید و شجاعانه هستند.

به گزارش ایرنا ، انجام عملیات موفقیت‌آمیز استشهادی در شمال تل‌آویو که به زخمی شدن 50 صهیونیست و هلاکت 6 نفر منجر شد و متعاقب آن عملیات زیرگیری دیگری که این بار در شمال شرقی قدس انجام شد، موجب شد تا نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در شمال شرق قدس در حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

تصمیم گروه‌های مقاومت فلسطین برای از سرگیری عملیات‌های استشهادی به شدت محافل امنیتی رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است. این وحشت و هراس به صورتی بود که در نخستین قدم، اقدام به سانسور اخبار مربوط به آن کردند و سپس نیروهای پلیس را به حال آماده‌باش درآوردند.

بیش از یک سال جنایت ارتش رژیم اسرائیل و کشتار مردم غیرنظامی و بی‌گناه غزه موجب شده تا گروه‌های مقاومت فلسطینی انگیزه بالایی را برای گسترش عملیات‌های مقاومتی و استشهادی پیدا کنند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی از عملیات‌های استشهادی به عنوان ابزاری کارآمد و موثر برای مقابله و ایستادگی در برابر ماشین جنگی متجاوز صهیونیستی استفاده می‌کنند؛ ابزاری که تا امروز به خوبی نقش و تاثیر خود را در معادلات درگیری‌ها میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به اثبات رسانده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *