حمله مقاومت لبنان به سربازان اشغالگر و دستور تخلیه به ساکنان شهرک «کریات شمونا»

حمله مقاومت لبنان به سربازان اشغالگر و دستور تخلیه به ساکنان شهرک «کریات شمونا»
خلاصه اخبار

مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای اشغالگر را بین ۲ شهرک «المناره» و «مرگلیوت» در فلسطین اشغالی ۲ بار هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان در اولین بیانیه‌ خود طی امروز اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت 12:50 بامداد روز دوشنبه در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و مردم این کشور برای دومین بار، تجمع سربازان دشمن اسرائیلی بین 2 شهرک المناره و مرگلیوت را با موجی از موشک‌ها هدف قرار دادند.

این در حالی است که در بیانیه‌ای جداگانه قبلا از هدف قرار دادن نظامیان اشغالگر در این 2 شهرک خبر داده بود.

همچنین بامداد روز دوشنبه، حزب‌الله لبنان به شهرک نشینان «کریات شمونا» هشدار فوری داد. در متن این اخطار آمده است: لازم است ساکنان شهرک (کریات شمونا) فوراً تخلیه شوند.

پیشتر نیز حزب‌الله به ساکنان چندین شهرک در شمال فلسطین اشغالی هشدار داده بود که آنها را تخلیه کنند. رسانه‌های نظامی حزب‌الله با انتشار کلیپی نام شهرک‌هایی که از ساکنان آن‌ها درخواست تخلیه شده بود، ذکر کرد. در این کلیپ آمده بود: «از همه ساکنان شهرک‌های ذکر شده در این بیانیه درخواست می‌شود که فوراً شهرک‌های خود را تخلیه کنید. شهرک‌های شما تبدیل به محلی برای استقرار و حضور نیروهای نظامی دشمن شده که به لبنان تهاجم می‌کنند. عملا این شهرک‌ها اهداف نظامی قانونی برای نیروی هوایی و موشکی مقاومت اسلامی هستند.»

در زیر ویدیو نام شهرک‌ها ذکر شده بود: «کریات شمونا، یسود هامعلاه، آیلت هاشاحر، حتسور هاگلیت، کرمئیل، معالوت ترشحیا، اوین مناخیم، نهاریا، روش پینا، شامیر، شاعل، مرون، کاپری، ابیریم، دیلتون، نوی زیو، کاتزرین، کفار حناینا، مانوت ، بیت هاعیمک، کفار فرادیم، حراشیم، بیریا، کدمات تزوی، و بار یوچای.»

این بیانیه‌های حزب‌الله در حالی منتشر شده که 29 عملیات را ظرف 24 ساعت گذشته انجام داده است.

در عین حال ارتش اشغالگر از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک «متولا» در نزدیکی مرز لبنان خبر داد.

حزب‌الله هر روز با پرتاب موشک، پهپاد و گلوله‌های توپخانه‌ای که مقرهای نظامی، اطلاعاتی، تجمع‌های نظامی و شهرک‌ها را هدف قرار می‌دهد، به جنایات اشغالگران پاسخ می‌دهد، در حالی که این رژیم تنها برخی از خسارات جانی و مادی خود را اعلام و سانسور نظامی بر اکثر خسارات اعمال می‌کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *