شرکت تایوانی تولید تراشه، ارسال محصولاتش را به چین تعلیق کرد

شرکت تایوانی تولید تراشه، ارسال محصولاتش را به چین تعلیق کرد
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- شرکت تایوانی تولید تراشه (TSMC) پس از یافتن محصولات خود در یکی از پردازنده‌های شرکت هوآوی که در فهرست تحریم‌های آمریکا است، ارسال تراشه را به چین متوقف کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، 2 فرد آگاه که نامی از آنها در گزارش نیامده است، مدعی شدند که این شرکت فعال در عرصه تولید نیمه‌رساناها، پس از پیدا شدن تراشه ای که در یک پردازنده هوش مصنوعی هوآوی استفاده شده بود، ارسال محموله های خود را به شرکت طراح تراشه های چینی «سوگفو» به حالت تعلیق درآورده است.

بر اساس این گزارش، سوفگو تراشه‌هایی را به شرکت تایوانی سفارش داده بود که مطابق با چیپ استفاده شده در محصولات جدید هوآوی است و شرکت هوآوی به دلیل تحریم‌های آمریکا از خرید این فناوری محروم است.

سوفگو در بیانیه‌ای که امروز در وب سایت خود منتشر کرد، نوشت که اقدامات این شرکت چینی با تمام قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و هرگز با هوآوی رابطه تجاری نداشته است.

شرکت تایوانی تولید تراشه از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرده و هوآوی نیز به درخواست اظهار نظر پاسخ نداده است. اما وزارت بازرگانی ایالات متحده مدعی است که از گزارش‌های مربوط به نقض احتمالی کنترل‌های صادراتی ایالات متحده آگاه است اما نمی‌تواند در مورد اینکه آیا تحقیقاتی جریان دارد یا خیر، اظهار نظر کند.

شرکت تولید نیمه‌رسانای تایوان، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان، اوایل این هفته اعلام کرد که از اواسط سپتامبر 2020 (شهریور 1399) محصولات خود را به شرکت هوآوی عرضه نکرده و به طور فعال با وزارت بازرگانی آمریکا در رابطه با این موضوع گفت‌وگو داشته است.

در بیانیه این شرکت آمده است: ما در حال حاضر از اینکه شرکت تولید نیمه‌رسانای تایوان موضوع تحقیقات باشد، اطلاعی نداریم.

هوآوی مستقر در شنژن روز سه شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از اعمال قوانین جدید صادراتی توسط ایالات متحده در سال 2020، هیچ تراشه‌ای را با استفاده محصولات شرکت تولید نیمه‌رسانای تایوان تولید نکرده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *