عراقچی: محکومیت جهانی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، قابل توجه بود

عراقچی: محکومیت جهانی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، قابل توجه بود
خلاصه اخبار

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیام کشورهای مختلف در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران گفت: میزان محکومیت جهانی این عملیات تجاوزکارانه بسیار قابل توجه بود.

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه و در گفت‌وگویی در مورد واکنش کشورهای مختلف به تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران گفت: ما از روز گذشته تاکنون به طور مرتب پیام‌ها و بیانیه کشورهای مختلف را دریافت کرده‌ایم، میزان محکومیتی که از سوی کشورهای مختلف چه در منطقه و فرامنطقه در این ارتباط صورت گرفته قابل توجه است. 

وی افزود: کشورهای مختلف از شرق آسیا تا منطقه خودمان و برخی از کشورهای اروپایی این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

عراقچی در مورد پیگیری‌های ایران از لحاظ دیپلماتیک در مورد تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران گفت: من دیشب نامه‌ای را خدمت دبیرکل سازمان ملل نوشتم و این تعرض و تهاجم علیه خاک ایران را ثبت کردیم و درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل را ارائه کردیم، گرچه با وجود آمریکا و برخی دیگر از کشورها امیدی نیست که نتیجه‌ای از شورای امنیت در جهت کاهش تنش و جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونسیتی حاصل شود ولی ما به هر حال کار خود را انجام دادیم و امیدواریم این جلسه به زودی برگزار شود. 

وزیر خارجه ایران افزود: برگزاری این جلسه فرصت خوبی است که ما و دیگر کشورهایی که دغدغه امنیت منطقه را داریم، آنجا صحبت کنیم و نگرانی‌های خود را اعلام کنیم‌.

وی ادامه داد: تماس‌های دیگری نیز با دیگر سازمان‌های بین‌المللی داشته‌ایم و ما وظیفه خود را در ثبت این تهاجم و پیگیری آن از لحاظ بین‌المللی انجام خواهیم داد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *