۳ آلت کوین برتر هوش مصنوعی در هفته چهارم اکتبر ۲۰۲۴

۳ آلت کوین برتر هوش مصنوعی در هفته چهارم اکتبر ۲۰۲۴
خلاصه اخبار

در حالی که بسیاری از دارایی‌های دیجیتال در هفته چهارم اکتبر (مهر) روندی نزولی داشتند، توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شاهد رشد چشم‌گیری بودند؛ توکن‌های ویرچوآلز پروتکل (VIRTUAL)، نوسانا (NOS) و دیمیترا (DMTR) پیشتاز این روند صعودی بودند. به گزارش میهن بلاکچین، با ادامه یافتن پیشرفت‌های تکنولوژی و کاربردهای متنوع هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف، …

در حالی که بسیاری از دارایی‌های دیجیتال در هفته چهارم اکتبر (مهر) روندی نزولی داشتند، توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شاهد رشد چشم‌گیری بودند؛ توکن‌های ویرچوآلز پروتکل (VIRTUAL)، نوسانا (NOS) و دیمیترا (DMTR) پیشتاز این روند صعودی بودند.

به گزارش میهن بلاکچین، با ادامه یافتن پیشرفت‌های تکنولوژی و کاربردهای متنوع هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف، توکن‌های مبتنی بر این عرصه توانسته‌اند در برابر روند نزولی بازار مقاومت کنند. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند با افزایش ادغام تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در امور مالی، تقاضا برای این نوع توکن‌ها همچنان رو به افزایش باشد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ویرچوآلز پروتکل (VIRTUAL)

توکن VIRTUAL، در بستر پلتفرم غیرمتمرکز Virtuals Protocol، که از تعاملات مجازی با تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کند، فعالیت دارد.

در زمان نگارش این مطلب، VIRTUAL با قیمت 0.4479 دلار معامله می‌شود و طی هفت روز گذشته بیش از 237٪ افزایش قیمت داشته است. این افزایش، توکن VIRTUAL را به یکی از برترین توکن‌های هوش مصنوعی از نظر سودآوری تبدیل کرده است.

طبق نمودار قیمت روزانه VIRTUAL، این آلت‌ کوین روند صعودی قدرتمندی را دنبال می‌کند. به‌عنوان مثال، نقاط شاخص پارابولیک سار (SAR) در سطوح پایین‌تر از قیمت فعلی قرار گرفته‌اند. این مسئله نشان‌دهنده‌ یک روند صعودی است و احتمال افزایش قیمت را تایید می‌کند؛ همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) این توکن نیز در محدوده 92.36 قرار دارد.

نمودار قیمت VIRTUAL - منبع: TradingView
نمودار قیمت VIRTUAL – منبع: TradingView

شاخص RSI، شرایط اشباع خرید و فروش یک دارایی را در بازه‌ای از 0 تا 100 اندازه‌گیری می‌کند. مقادیر بالای 70 نشان‌دهنده‌ اشباع خرید و نیاز به اصلاح قیمت است، در حالی که مقادیر زیر 30 نشان‌دهنده‌ اشباع فروش و احتمال بازگشت قیمت است.

عدد 92.36 در شاخص RSI نشان می‌دهد این توکن به‌شدت در شرایط اشباع خرید قرار دارد و ممکن است با یک اصلاح قیمت روبه‌رو شود. اگر فشار خرید کاهش یابد، قیمت VIRTUAL می‌تواند به سمت سطح حمایت 0.23 دلار کاهش یابد و در صورت شکست این سطح، احتمال افت قیمت به زیر 0.20 دلار نیز وجود دارد.

نوسانا (NOSANA)

توکن NOS، به عنوان توکن بومی پروتکل Nosana، طی هفت روز گذشته 84٪ افزایش یافته است. در زمان نگارش این مطلب با قیمت NOS در محدوده 3.01 دلار قرار دارد و در هفته گذشته خود بیش از 75٪ رشد کرده است.

افزایش دو رقمی توکن NOS باعث شده تا قیمت آن بالاتر از میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه باشد. وقتی قیمت یک دارایی بالاتر از این میانگین باشد، نشان‌دهنده‌ روند صعودی است. معامله‌گران این اتفاق را به‌عنوان تایید یک روند صعودی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت تلقی می‌کنند.

نمودار قیمت NOS - منبع: TradingView
نمودار قیمت NOS – منبع: TradingView

اگر NOS به روند صعودی خود ادامه دهد، قیمت آن می‌تواند از سطح مقاومت 3.64 دلار عبور کرده و به بالاترین سطح چهار ماهه خود در محدوده 4.46 دلار برسد.

اما اگر روند قیمتی این توکن تغییر کند، قیمت آن می‌تواند به سطح 2.62 دلار کاهش یابد و احتمالاً نتواند این سطح را به‌عنوان حمایت حفظ کند. در این صورت، ممکن است قیمت NOS بیشتر کاهش یابد و به سطح 0.97 دلار نیز برسد.

دیمیترا (DMTR)

قیمت DMTR ، طی هفت روز گذشته بیش از 26٪ افزایش یافته است و در این هفته یکی از برترین توکن‌های هوش مصنوعی بوده است.

روند اخیر شاخص همگرایی/واگرایی (MACD) در این توکن، تاییدکننده‌ چشم‌انداز صعودی است. در حال حاضر، خط MACD (آبی) بالاتر از خط سیگنال (نارنجی) و خط صفر قرار دارد.

این شاخص، روند قیمت و شتاب یک دارایی را دنبال کرده و سیگنال‌های خرید یا فروش احتمالی را شناسایی می‌کند. وضعیت کنونی این شاخص، نشان می‌دهد شتاب کلی DMTR مثبت بوده و این دارایی در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد.

نمودار قیمت DMTR - منبع: TradingView
نمودار قیمت DMTR – منبع: TradingView

در زمان نگارش این مطلب، این توکن با قیمت 0.116 دلار معامله می‌شود و کمی پایین‌تر از سطح مقاومت 0.15 دلار قرار دارد. اگر روند صعودی ادامه پیدا کند، DMTR می‌تواند این سطح را بشکند و سعی کند مقاومت مهم بعدی در سطح 0.18 دلار را به چالش بکشد.

در صورت موفقیت در عبور از این سطح، DMTR در مسیر رسیدن به 0.61 دلار قرار می‌گیرد. در غیر این صورت، ممکن است قیمت آن به 0.05 دلار کاهش یابد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *